Dessidessan

Livet med hjärntumör

September i Växjö

Kategori: Allmänt

Usch, jag är riktigt kass på att blogga numera. De e ju nästan så man överväger att lägga ned ett tag..
 
* Börjat träna GVT med Viktor - German Volume Training. Jag tänkte bli biffig :P
Svårt än så länge för de e svårt o få till rätt vikt för o orka i 10 set.
 
* Gått färdigt jourutbildningen och det har varit väldigt intressant även om jag känner att jag fortfarande inte riktigt fått reda på särskilt mkt av de jag hoppades få ut av att jobba på jour. Träffat en tjej som jag trivs väldigt mycket med och som bor rakt över gräsmattan utanför.
Tillbringade största delen av förra helgen på Elite Hotel i Växjö med SKR:s grundutbildning (Sveriges Kvinno och Tjejjourers riksförbund).
 
* Börjat med franskakursen. Märks att det är nybörjarnivå men de e lite spännande ändå. Men jag är fruktansvärt dålig på det franska uttalet. Jag och Viktor skojjade till det en kväll och pratade franska med gotländsk dialekt - DET var roligt!!
 
* Spanska: fortsätter kämpa med spanskan. Den tar otroligt lång tid och jag lägger ned mer tid på spanska varje vecka än jag lade på tyskan och den är inte alls lika rolig så jag förstår varför mitt intresse svalnade. Men vet ju att det kan vara bra. Hade tenta igår - muntlig tenta i fonetik - för o få 2poäng och det gick bra. Var fruktansvärt nervös!
 
* Söker lite jobb här och där men har insett att jag har svårt o hinna med ett jobb om jag inte hoppar av någon kurs eller lägger ned mindre tid på det. Så har sökt csnbidrag nu iaf, trots att jag inte ville det.
Men har även hittat två kurser på 15p som jag skulle vilja läsa i vår men om jag fortsätter med spanska och franska samtidigt har jag 200% studier och de kommer ju aldrig gå. Så isf kanske jag får hoppa av spanskan för franskan kan jag inte hoppa av i och med att man inte får några poäng alls under året.
 
* Blivit vald till sekreterare i VUGI IF styrelsen. Hur nu det gick till..... Men kul.
 
* Umgåtts en del med Anton. Den helgen då Viktor var iväg i Ulricehamn och spelade golf var Anton här på lördagskvällen och på söndagseftermiddagen tränade vi tsm. Igårkväll fredagen den 28/9 var han och hans flickvän dessutom här och åt middag med oss som vi bjöd på som tack för att Anton hade koll på lägenheten i somras. Det blev potatis/morötter/palsternacka i ugnen, hemgjord bea a la Viktor, fläskfilé med ost och honung.Vi drack vin till maten och efter maten åt vi smultron, glass och grädde och det verkade uppskattat och det blev en väldigt trevlig kväll!
 
* Var med gänget på förfest en kväll och Daniel hade besök av en tjej från Wales som han lärde känna i Passau och det var faktiskt riktigt roligt att prata engelska en hel kväll.
 
* Jag och Viktor har börjat tippa hockeymatcher. Har skrivit ut hela elitseriens spelschema och tippar varje match. Tanken är väl att förloraren ska göra något mysigt för vinnaren. Just nu står det lika.
 
Jag kan inte komma på att jag har gjort så mkt mer än såhär. Har mest pluggat, tränat, jourat och på resterande tid tvättat, städat, lagat mat, torkat äpplen (för det har vi iaf gjort, hängt upp äppelbitar på tork), gjort äppelpaj m.m.
 
yours truly
Dessidessan
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: