Dessidessan

Livet med hjärntumör

Drömjobb på migrationsverket

Kategori: Allmänt

 
Idag har det rört sig otroligt många tankar i mitt huvud!
 
Det är nämligen så att jag fick jobbet som jag hade intervju för i förra veckan - nämligen på migrationsverket i Lenhovda!
 
Jag har sedan ett par år tillbaka drömt om att få jobba på migrationsverket och verkligen önskat det och det känns så otroligt underbart att ha fått in en fot nu. Migrationsverket i Lenhovda är en liten enhet med cirka 14 anställda så det finns verkligen all möjlighet i världen att lära sig av de andra, ta del av andra delar av ärenden än de som jag kommer hålla på med.
Än så länge är jag lite dåligt insatt i exakt alla uppgifter jag kommer ha men jag kommer i alla fall vara handläggare för dagsbidrag, sjukvårdsbidrag m.m och vara ansvarig handläggare för ett av migrationsverkets boenden. Kan förklara närmare när jag själv har allt klart för mig!
Jobbet är heltid mellan 8-16:30 och med eventuell jourtid kvällar och helger vid högt tryck av ärenden, ett vikariat på 6månader men passar jag så är det tillsvidare därefter. Jag kan även komma att få hoppa in i Alvesta och därmed få ännu mer insyn i allt arbete hos migrationsverket så det går faktiskt inte att beskriva hur glad jag är. Varit nära tårarna ett par gånger faktiskt, lipsill som jag kan vara ibland. :)
 
Men att få ett jobb innebär massor av omställningar därav alla tankar idag:
* ska jag fortsätta med alla mina kurser och därmed i princip ha heltidsjobb och mer än 100% studier? eller ska man hoppas av någon (jag läser två delkurser i spanska, sexuliserat våld prostitution och trafficking och franska)? - Än så länge tänker jag försöka hålla igång alla sen får vi väl se hur det går. Men spanskan slutar ju iaf 10:e december så det är ju bara dryga månaden det är extremt mkt och den får jag väl klara eller kugga, inte mer med det. Spanskan har varit alldeles för tuff på sistone för att jag ska orka bry mig...
* Man ska klara av o träna på kvällstid efter jobbet och hålla igång med träningen på samma nivå som jag gör nu om jag ska klara mitt mål att bli vältränad och jag är ju inte alls vad vid att träna kvällstid.
* man ska ordna matlådor och den veckliga handlingen behöver troligen flyttas på om inte Viktor handlar själv (vi handlar oftast på fredagförmiddagar)
* man ska pendla, ordnade som tur är busskort i förra veckan och de tycks samåka så de ska nog ordna sig, men man måste kanske köpa nya vinterdäck och när ska man sätta på dem? vädret e ju lite ombytligt just nu, förra veckan när jag åkte till intervjun snöade det ju i uppvidinge kommun men i växjö regnade det.
* man ska ringa csn o ändra föreläsningsgrupper, ändra träningschema, och  kanske skaffa en lämpligare garderob? :P
* man ska kliva upp tidigare. Åka typ 07.20 och jag kliver upp 07:35 dagligen så det blir ju lite tidigare och därmed tidigare kvällar
* man kanske inte kan åka hem lika mkt för jul och nyår.

Men sammanfattat så är jag ändå lycklig och glad att ha fått ett jobb, och då inte vilket jobb som helst utan ett jag ville ha och jag ser fram emot att få jobba där - börjar onsdag - snabba ryck!

Bifogar en cirka 1 vecka gammal bild på mig som kanske kan tolkas till att jag är lycklig:
 
Berättar mer framöver!
yours truly
Dessidessan

 

Kommentarer

  • sabina säger:

    Hej vad har du för utbildning ? studerar själv till statsvetare och undrar om jag också kan söka jobb lätt på migrationsverket delar nämligen din dröm om att jobba där dock i Göteborg eller skövde ... Mvh Sabina

    Svar: Hej, jag har läst internationell administration med språk och har en kandidat i tyska. Min utbildning är inte alls optimal för att jobba inom verket men eftersom det är ett mindre ställe jag har mitt jobb på tror jag det handlade mycket om rätt person för jobbet så därför fick jag chansen. Men av alla jobbannonser att döma så har du god chans med en statsvetar-utbildning. Lycka till!
    Dessidessan

    2013-04-16 | 22:00:07

Kommentera inlägget här: