Dessidessan

Livet med hjärntumör

Varför det är dags att återuppta bloggen...

Kategori: Allmänt

 
 
Vill börja med o kommentera det som står i min header här på bloggen:
 
23-årig? - Nja, 30 år idag. Eller 3.0 som en fin töis skrev till mig idag. Återkommer till åldern senare. 
 
Jobbar ännu på Migrationsverket, eller iaf när jag inte är hemma för sjukskrivning som nu då. Trivs ännu på jobbet. 
 
Är ännu svag för te och efterrätt så inget som förändrats på den punkten heller. 
 
Gillar ännu träning och pärk men spelar inte pärk just nu och inte läser eller talar jag något annat språk eller spelar sällskapsspel. 
 
Men är ännu otroligt kär i min sambo. 
 
 
Jag är lite rädd för att börja skriva. Rädd att släppa lös känslor som jag hållit i schack (nästan utan problem fram till idag), rädd att släppa en flod av ord men nu är det dags, nu behöver jag det.
 
Jag skrev av mi efter kejsarsnittet och kände efter det att jag kunde lägga känslorna åt sidan och bearbeta händelsen - så att skriva hjälper mig. Då var det bara Viktor och Ulf som läste. Ulf bad en dag om att få läsa när han var hemma hos oss och jag satt och skrev. Skillnaden nu mot kejsarsnittet och anledningen till att jag väljer att blogga istället för att skriva i ett worddokument på datorn som jag sedan gömmer undan är att kejsarsnittet var inget som påverkade någon annan än mig. Det var jag som upplevde kejsarsnittet, smärtan, paniken, ångesten, det var min upplevelse. Även om Viktor var med, en klippa då som nu, så var det ändå bara jag som genomgick den. Det fanns ju aldrig någon rädsla för honom, någon återhämtning eller ångest efter för honom...
 
Denna gång, denna situation, denna sjukdom, påverkar så många runt omkring mig och inte bara mig. Det är inte heller en enstaka händelse som går att skriva om en gång och lägga i en ask för att inte älta mer. Detta pågår och kommer att pågå resten av mitt och de runt migs liv.
 
Jag har alltid varit öppen med mina känslor och tankar om du inte vill veta vad jag tänker är denna blogg inget för dig. Först skrev jag dagbok, sedan skrev jag blogg på Lunarstorm (för de som inte vet vad det var så var det en platform typ ish som facebook för en herrans massa år sedan) och sedan här på bloggen. Jag vet inte riktigt varför jag slutade skriva blogg i maj 2013. Men nu sitter jag alltså här igen på ett hotellrum i Uppsala och kommer att börja blogga igen, som sagt, det är dags nu.... I need it. 
 

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Hej! Är i en liknande situation idag. Hur mår du nu? Med vänlig hälsning Jessica

    2020-03-23 | 11:49:38

Kommentera inlägget här: