Dessidessan

Livet med hjärntumör

IHRL och Dopingutbildning

Kategori: Allmänt

 
 
Tjosan!
 
Nu har min tredje kurs dragit igång - Interntional Human Rights Law... Väldigt intressant tema men jag är inte så förtjust i kursens upplägg samt läraren vars engelska inte alls är bra.
Ett par citat:
Conclujon - conclucion
and other things and other things - när han inte vill/kan eller orkar räknar upp de olika reglerna, lagarna, konventionerna. Han tappar verb så ibland får man lista ut sammanhanget själv. Börjar bli lättare att förstå honom men jag trivs inte med det. Dessutom är han inte alls pedagogisk så instruktioner - vad är det? Jag får höra allt ifrån de andra som hade hans förra kurs. Fått höra att han blev ifrågasatt av en elev som han då kastade ut ur klassrummet så ska nog ändå va tyst.
 
Pluggar alltså som en dåre just nu med spanskan och IHRL som konkurrerar om min tid. Får ihop över 30h plugg varje vecka nu. I förra veckan förlorade plugget lite tid på att jag var på en Dopingutbildning med projektet 100% ren hårdträning för VUGI's räkning - väldigt väldigt intressant!! :) Förhoppningsvis, om jag klarade det avslutande provet, så får jag ett diplom - wiie!
 
De blir långa dagar nu. I måndags hade jag lektion 10-17.30 (med raster o lunch då) och pluggade innan och lite efter.
Idag har jag haft 10-15 och nu 17-19 och sen styrelsemöte direkt på det.
 
Så de händer inte så mkt mer än plugg, träning, plugg, träning, äta, sova, och så någon aktivitet här och där. Har styrelseutbildning i helgen. Även den på Stadshotellet där även doping- och SKR-utbildningen var. Så Viktor säger att jag är en brat och att stadshotellet är mitt nya hängställe... :P
 
Nu måste jag iväg på lektion.
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: