Dessidessan

Livet med hjärntumör

Soffägare, nytt personligt rekort och hemmafru

Kategori: Allmänt


I söndags åkte vi till Bror Pehrssons Möbler i Alvesta och kom hem med en soffa. Efter många tankeställningar blev det en Spider och den står nu på plats i vår vardagsrum och passar awesome. Man vet knappt i vilken ände man ska sitta dock för den är så stor. :)
Vi lyckades även stresshandla på maxi på en halvtimme vilket vi aldrig har klarat förut :P Stolt!

När vi ordnat med soffan var vi ute och körde tempoträning och backträning och stupade ganska snart i sängen.



I måndags satt Viktor i skolan typ hela dagen. Jag läste bok i mitt nya läshörn i soffan fram till lunch när han kom hem och sen efter lunch småfixade jag lite med saker innan jag tog mig iväg för en springtur. Skulle ha tempoträning 5x4km men det blev bara 3x4 och 1x4,8 och fick då ihop 21km på 1:57:37 vilket är nytt personligt rekord, igen och då gick jag ändå ett par bitar för de där tempoträningarna är tunga.
Så nu har jag satt griller i huvet på mig själv och fått en omöjlig dröm. Ett nytt mål att sträva efter som jag aldrig kommer nå men jag tänker hoppas in i det sista - slå MBs tid (sorry MB men man ska ha ett mål) på 1:53:49 ifrån 2010.
Men personligen talar det emot att springa Göteborgsvarvet på den tiden för Växjö är PLATT och Göteborgsvarvet är BACKIGT!!!! Nog för att jag i förra året sprang 21km på 2:20 innan jag sprang de i Göteborg och då klarade tiden 2:10:56 vilket talar för att man springer snabbare där när man blir taggad av tävlingen/omgivningen. Men vettefan om ja kommer kunna springa så många minuter fortare när jag nu sänkt min tid så enormt.... Men men man ska aldrig säga aldrig. Som Viktor säger, det gäller att våga satsa. Mitt svar då: satsa men inte för mycket så att man går in i väggen och inte tar sig runt = en enormt finkänslig gräns däremellan.

Vi grillade på kvällen, tvättade och såg hockey (SWE-DK). Tvättade i miljövänliga tvättstugan där man typ svettades ihjäl.. :P

Tisdag, tuesday, Dienstag, martés var en dag som gick ganska fort för min del. Jag började dagen med en promenad med min älskade Viktor och fick se fågelungar till Kanadagås och de var så sjukt söta!
Sen bar det efter frukosten av till Samarkand för att besöka Synsam och vara testpilot för en linssort gratis i 10 dagar. Optikern var riktigt duktig och snäll och gjorde en väldigt nogrann undersökning. Jag fick öga styrkan på vänster öga och har fått ett litet brytningsfel på höger men de är fortfarande för litet för att göra något åt.

Handlade shorts och en tröja för 99kr styck på Team Sportia och massa allergisaker till Viktor och åkte hem för att byta om o kasta mig iväg till gymmet. Träffade Marie och pratade med henne - saknat henne! Hon är alltid så fruktansvärt glad och det smittar!
Tränade biceps, triceps, axlar med Viktor och snabbade mig på hem för att äta och duscha och kasta mig iväg igen.
Denna gång till Barnmorskeavdelningen för en gynundersökning som jag blivit kallad till för att göra ett cellprov och se om jag har livmoderhalscancer. Var länge sedan man låg i den stolen och det är alltid lika obehagligt!!

Efter det bad jag även om att få förnya mina p-piller och fick veta att med den typ av migrän jag har som för övrigt kallas auramigrän så har man stor förhöjd risk att få stroke om man äter p-piller med östrogen. Auramigrän börjar som en smärta över ögat och man får synsvårigheter och sånt innan själva smärtan slår till. Så ska börja med minipiller igen. Hade det när jag var yngre och hade ingen mens på två år tills det bakslog istället. Får se hur effekten blir denna gång. Hon bad mig även överväga o skaffa p-stav. Men jag e ju livrädd för sprutor och läskigt att ha något i armen ju!! Men den kan man ha i i tre år så jag tror jag ska överväga det till om ett år när jag ska förnya minipillren igen.

Kom hem plockade bort tvätten från dagen innan, bar ut i förrådet, tvättade duschdraperier, skurade skåpsluckor och plockade undan innan jag började med maten och kallade hem min kära pojkvän ifrån skolan.


Vi åt mat och sen mös vi lite med Vampire Diaries och jag läste bok en stund medan han låg bredvid mig i sängen med kudde över ansiktet o halvsov medan jag klappade honom. Myyyyjs!

Idag har vi onsdag och jag känner mig halvdassig. Sovit oroligt o har världens påsar under ögonen och hade ont i hals o öron när jag klev upp. Börjar lätta lite nu, får inte bli sjuk just exakt nu... Då springer jag fan ändå...

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: