Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stallvägen 25

Kategori: Allmänt

Helt sjukt, jag har redan varit hemma i åtta dagar. Dessa åtta dagar har bara totalförsvunnit!

Jag har knappt någon aning om vad som hänt vilken dag och när men här kommer lite i punktform:
* Tog mig ifrån Köln utan problem och landade i Växjö nästan en halvtimme för tidigt.
* Hade träningsvärk mellan skulderbladen flera dagar på grund av släpandet av mina två väskor som förresten gick på flyget utan någon straffavgift för övervikt. Stora väskan 20,8 och lilla 10,16kg.
* Var underbart o komma hem till min kära pojkvän igen! Kan knappt fatta att jag verkligen vart utan honom så länge...
* Min älskling och jag åt god mat på Samarkand när jag kom hem.
* På tal om god mat har vi även ätit våfflor, semlor, hemgjord pizza och grillat sen jag kom hem.
* Hela förra helgen gick åt till att packa och förbereda inför flytt samt mysa.

* På måndagen hade vi först enorma problem med att få ut nycklarna. Vi hade fått klartecken för att hämta ut nycklarna efter klockan ett och då skulle det inte heller vara några problem med att få ett förråd. Men kontoret på campus finns inte längre så nu sköts allt från stan och där hade de iaf noll koll. De visste inte vilket förråd vi kunde få eller hur de skulle hittas eller om vi kunde få nycklarna. Klockan 15.15 fick vi äntligen tag på nycklarna på kontoret på campus iaf och fick hjälp att hitta vårt förråd.
Lägenheten var dock en smärre chock. Den var inte så som vi föreställt oss och lite sunkig. Men det största problemet var att den inte var städad. Min förra lägenhet var ju inte heller klokt städad till när jag flyttade in men denna var värre. Det fanns rinnmärken på i princip varenda skåp och de var kletiga och fettiga. Kylskåpet var bara all skit nedtorkad på nedersta hyllan. Plåtarna var jättefettiga och plåtlådan trasig (den väntar vi ännu på att de ska fixa), väggarna i badrummet var inte alls avtorkade och kranen knappt den heller. Fönstrarna var randiga och flera hyllor i garderoberna var trasiga (fått nya hyllplan) Men det absolut värsta var att det fanns katthår precis ÖVERALLT! Varenda list var täckt av katthår, elementen var fulla - på och bakom- och fönstrarna där katten suttit och strukit sig mot trät var nedhårat. USCH!
Jag blev tokig och ringde Hyresbostäder och till slut kom besiktningsmannen och områdesansvarig och erkände att de gjort fel. De erbjöd oss 750kr eller städfirma men städfirman skulle ju inte hinna göra allt innan vi måste vara klara med min gamla lägenhet så det alternativet kunde vi inte ta. Så det blev 750kr avdrag på nästa hyra och vi krävde nya plåtar.
* Någon dag senare var de här o lämnade nya hyllor till garderoberna och bytte toalettsits men vi väntar ännu på att de ska montera fast järntröskeln till uteplatsdörren, fixa plåtlådan och även förklara varför ingen lampa fungerar i köket över köksbordet och vi därmed inte har lyse där.

* I övrigt gick flytten bra. Vi körde ett lass redan på måndagen och packade upp väldigt mycket.
Sen klarade vi av allt på tisdagen. Inklusive städning och var klara vid tror de var typ sju-tiden. Carro var grym med manövrering av bil o släp och utan henne att vi inte klarat oss så bra och så snabbt. Stort tack till henne men även till Viktors vänner Erik och Markus som ställde upp och bar.

* I vårt nya förråd stod ett gammalt men fräscht skrivbord som Viktor fått och han har vart på Byggmax och köpt virke och snickrat ihop en hylla till skrivbordet. Dessutom fanns där en gigantisk spegel i fint skick också som vi hängt upp.

* Lägenheten är färdigmöblerad med det vi har. Men vi kan inte sätta upp tavlor för det är betongväggar överallt så vi behöver en slagborr. Ska kolla upp om man kan låna det på Hyresbostäder fortfarande.

* Vi vill ha en ny soffa och kollade på soffor i över två timmar igår på Bror Perssons i Alvesta. Tror vi bestämt oss och därmed paxat den soffan och lätt lastbil för att forsla hem den. 7645 kostar soffan plus två nackstöd 1240 kr. Nu ska man bli fattig.

* Vi har hittat ett skåp på blocket som vi är grymt intresserade av men vi har ingen dragkrok och ingen stor bil som den går in i så vi har försökt pruta så man kanske kan hyra något inom det priset eller fråga om han kan köra hit hyllan. Men inget svar där ännu.

* Carro har varit en gudinna! Hon är underbar o har stöttat oss rejält och vi har även hunnit med att kasta kubb och spela spel.♥

* Nu när allt är på någorlunda plats och mer städat och väggarna avtorkade på svarta fläckar känns allt mycket bättre och det kan bli nice o bo här i två år. Lagom stort. Men en jäkla promenix till toan från sovrummet :P

* Köpt fler gardiner men blir tvungen o släpa med dem hem och få lite hjälp av mummo till att sy upp dem.

* Idag är det lördag och jag skulle ha en effektiv dag. Jag skulle plugga, springa, söka jobb och ordna med saker jag behöver ordna för Viktor är i Kalmar o golfar med sin pappa och bror. Men jag har haft huvudvärk hela dagen så har inte blivit särskilt effektivt arbete. Har inga migräntabletter hemma heller och de andra tabletterna lindrar bara lite. Funderar på om man ska lägga sig i badkaret en stund - vi har ju även köpt badskum :)

* Har problem med mitt paket ifrån Tyskland som jag skickade. Jag angav fel lägenhetsnummer och har fortfarande inte fått någon avi om att det kan hämtas ut och posten/dhl vet ingenting o kan inte hjälpa mig utan kollinr och jag fick inget kollinr. Skit också. Där ligger alla mina praktikpapper m.m.....

yours truly
Dessidessan

som är nuvarande boende på Stallvägen 25 nr 101 dvs lantmäterietsnr är 1001 om någon ska skicka något hit :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: