Dessidessan

Livet med hjärntumör

Min kock

Kategori: Allmänt

Min älskling lagade i fredags en av mina absoluta favoriträtter: fisksoppa med saffran i och med aioli. Till efterrätt blev det crème Brüleé!



Igår lekte han Grillmaestro när vi grillade kycklingburgare, majskolvar, svamp och tomater och kalasade på mango-chutney-dressing, melonsallad och vitlökskroketter. Vi fick även ned en grillad banan med choklad i efteråt! Mumma!!



Ikväll är det jag som ska laga god mat. Det ska lyckas bli lövbiff med ost i, potatis, palsternacka och morötter i ugnen med café de paris-sås och sen ska jag ge mig på att göra en key lime-paj till efterrätt... :)

Jag älskar honom!!

"Jag tror jag måste hoppa av någon av mina kurser i höst, jag kommer aldrig hinna med allt"
"Vilken då?"
"Den i Härnösand tror jag, de e ju så långt bort också"
"Ja du får ta den när vi bor i Stockholm istället. Om vi nu ska bo där?"
"Ja men de har vi väl sagt nu?"
"Vi ska inte bo i Tyskland då?"
"Men älskling då måste du lära dig tyska, annars går det inte"
"Jaaa. Ich bin müde".
- haha min sötnos! Han är den rätta för mig och jag släpper honom aldrig!♥


yours truly
Dessidessan

Jo förresten så skrev jag klart min praktikuppg. igårkväll. Mikael ska bara se över den så kan ja skicka in den sen och bli examinerad... hur konstigt känns inte de?????????

Kommentarer


Kommentera inlägget här: