Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jacka och Skor

Kategori: Allmänt



Idag sov jag ett slag längre än jag hade tänkt, men det var skönt. Låg o läste bok in på småtimmarna i natt så det var välbehövligt.

Tog mig efter ett snack med Carro en löparrunda som jag måste säga gick över förväntan men tyvärr ändå var en besvikelse. Blev 17,5km totalt men bara en snitthastighet på 6,01.. Men jaja uthålligheten finns där nu iaf men det är snabbheten som ännu ska tränas upp lite till :) Men stolt efter ett pass på 105min att formen iaf verkar smyga sig tillbaka.

Åt och duschade och gav mig sedan iväg till Weiden Zentrum där det skulle ligga ett Intersport enligt internetet. På vägen tid blev vi omåkta av inte mindre än 5 brandbilar som stannade efter ett tag och började spruta vatten på ett hus som man inte såg men vad man såg var en hemsk massa bolmande svart rök.. (ska dock tilläggas att släckningsarbetet måste gått bra för när jag åkte hem sen 3h senare stod de inte kvar).

Visade sig iaf att Intersport låg i ett stort köpcenter så prövade lite jackor där också... och måste säga att jag faktiskt hittade tre jackor jag skulle kunnat tänka mig att köpa. Men totalt olika stil på alla tre så ingen aning om vilken jag vill ha...

Letade också skor alltså på Intersport och på ett ställe som hette något med Run.
- Intersportkillen jag fick hjälp av bad jag om en 38a i en sko jag prövade igår på Sportcheck (vet inte om jag skrev klokt om de igår men var på Sportcheck där jag fick aaaaasbra hjälp av en kille med alla termerna på skor med mera och fick hjälp o hitta bra skor men eftersom jag känner till mig på Intersport så ville jag testa där också. Tilläggas ska: Jag saknar STADIUM!!!) och han kommer ut med en 39a och räcker mig den.
"Jag sa ju 38"
"Vi har tyvärr ingen 38"
"Men jag behöver en 38, jag kan inte ha 39"
"Men är du säker på att du inte ska ha 39? Har du tillräckligt med plats vid tårna?"
"Ja, det har jag. Jag har redan provat den skon förut och jag behöver en 38". (Min hålfot sitter relativt långt bak så om jag går upp en storlek så att jag har mer plats för tårna, vilket kanske skulle va skönt, så sitter hålfotsupphöjningen helt åt helvete fel och gör ont men försök förklara det på tyska........)
"Men du kan prova så kan jag se hur det ser ut"
"Men jag vill ha en 38, jag har 38 i mina gamla och jag känner till den modellen"

- Tackar för mig och går! Jösses tacka vet jag för personal som inser när de ska sluta...

- Runaffären. Pratade med en kille och jag visade min gamla sko och han sa att då har de den här som är samma som min fast inte riktigt och den skon var jättetråkig. Jag bad om att få prova den och en annan och insåg att okej den andra ser 100 ggr bättre ut än den han ville att jag skulle ha men den andra sitter bättre. Dock var den som jag blev erbjuden där en tidigare modell än den som jag tittat på på Sportcheck och på Intersport och jag vill inte ha en tidigare modell. Jag vill ha det senaste och med roliga färger tack. Försökte förklara detta. Han hade noll förståelse för att jag ville ha lite färg. Tycker hur jävla svårt kan de va o förstå att jag vill ha snygga skor när jag lägger ut så mkt på dem. Visst priset var ju bra 99,99 men ja kan lägga till till 129.99  och få den senare modellen och snyggare på sportcheck så vet inte om ja tycker prissänkningen är värt det...

Tycker alla kunde va som han på Sportcheck. Hans service va jättebra!! Han fattade att jag ville ha snygg färg och gavmig bra förslag på skor! Fan att ja inte gick tillbaka dit idag för han va sån där tillfällig säljare för ett märke så han kommer inte tillbaka....... :/

Passade på att kolla jackor igen.. Hittade tre stycken jag vill ha men de e helt olika så jag har världens beslutsångest igen..
Den grå är fortfarande kvar i mina tankar men nu sållar sig alltså tre till dit...

Men varken läderjacka eller kavajjacka kan ja stoppa in ngn tjock tröja under så de känns sådär...


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: