Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mellofinalen 2012

Kategori: Allmänt


Kommentarer om låtar och programmet:


Låt 1- shout it out David Lindgren- Den fastnar liksom. Partylåt och helt okej.

Låt 2 - Torsten Flinck jag reser mig igen - man blir ju typ rädd. V -"tänk o möta honom i en mörk gränd".. :P Han har ju typ ett horn i pannan som håller på att växa ut. Sjukt läskig och sjukt inte min smak... V tyckte han såg lycklig ut och tyckte låten passade honom men vi är iaf överens om att vi inte vill skicka vidare honom.

Låt 3 - Mystery Dead by April - Personligen gillar jag Dead by April men jag skulle inte skicka vidare en sån "hård" låt till Eurovision. Jag gillar trots allt kontrasten mellan growlandet (hoppas ja använder termen rätt) och sångarens stämma och nynnar med i "Its a mystery, why I cant stop thinking of you" *sjunger* men kan då inte höra va han murmlar ut i micen.. :P

Låt 4 - Lisa Miskovsky why start a fire- Bra bedrift att ha skrivit shape of my heart men denna låten är ingen bedrift, bara tråkig och framträdandet är tråkigt.

Låt 5 - Top Cats Baby Doll - Hurtlåten nr 1. Om Eurovision var en enda stor danskväll med massa bugg skulle jag älskat denna låten, satan vilken stämning de hade vart. Men i Eurovision? Cool pianospelar som spelade med foten o han som stod på de som V kallar för bas :P

Låt 6 - Loreen Euphoria - Min favorit inför kvällen. Jag får gåshud när hon sjunger ut i refrängen, hennes röst är helt underbar men ja blir lite uttråkad av de lugna partierna. Haha V kommenterar dock att de kommer en tjock kille från nowhere o ba taffsar på henne :P

Låt 7 - Ulrik Munthers Soldiers - Sött med munspel. Ville ja kunna när ja va yngre. Bra multitasking av killen o spela munspel och gitarr samtidigt. Ja tycker låten e söt på något vis men den fastnar inte...

Låt 8 - Björn Ranelid och Sara Li Mirakel - På tal om äckliga gubbar här kommer en till.... Jag tycker bara denna låt är sjukt töntig. Som V säger så kanske den hade kunnat gå hem om någon annan gjort den. Kanske om Petter rappat den men han ååhh nej jag blir äcklad... Carro kallar Ranelid "moroten och han den där orangea"

Låt 9 - Molly Sandén Why am I crying - Vill ha hennes hår! GE HIT! Mysig kärlekslåt som jag vill dansa tryckare i Viktors armar till men tråkig för eurovision.

Låt 10 - Danny Amazing - älskar dansen i låten...! Showen är grym och denna gång satte han tonerna perfekt det gjorde han inte första gången. Det skulle inte göra mig något om han vann...


Sammanfattning av fältet: Stor bredd från Flinck till Dead by April och ett par låtar som jag faktiskt gillar och kommer lägga till i min lista så fort de kommer på spotify men saken e den att jag tycker att det viktiga med ett bidrag är att det FASTNAR och det gör inte många av låtarna...


Danny, Loreen, David mellan dem står det för min del. :)

Haha kolla in detta: Spela med Ranelid



jobbade idag ju. Vi hade halvårsträff på Praktiken. De i Styrelsen var där och presenterade sig och några andra engagerade kvinnor. Var inte så tråkigt jag trodde de skulle va men inte så jätteroligt direkt heller.
Shewa berättade om FGM på slutet vilket alltid är lika chockerande och hon berättade målande med bilder på könsstympade kvinnor...... :/ Gör ont i kroppen att höra att kvinnor runt om i världen utsätts för detta.



Kommentar till Ranelid "Du ser lite blek ut" Varför inte säga att han ser ut som en morot istället? :P

Sverige vi har ett resultat. Scary!
Belgiens 12a: Danny
Estlands 12a: Loreen
Cyperns 12a: Loreen
Kommentar: Viktor säger oj för att Danny bara fick en tvåa och jag fattar ingenting för min sändning är efter hans :P Säger sedan oj där ryckte hon och jag har inte ens fått min tolva än :P
Englands 12a: Danny
Bosnien Hercegovinas 12a: Loreen
Frankrikes 12a: Danny
Ukrainas 12a: Danny
Maltas 12a: David Lindgren
Kommentar: V sa ngt väldigt sant: Loreens låt är bättre om man bara lyssnar o Dannys när man ser...
Tysklands 12a: Loreen
Irlands 12a: Loreen
Norges 12a: Loreen

Min önskade rangordning:
1. Danny
2. Loreen
Men de e jämt för mig mellan Danny och Loreen
3. David
4. Ulrik
5. Dead by April
6. Top Cats
7. Molly
8. Miskovsky
9. Flinck
10. Ranelid

Resultatredovisning:
Hur fan kan Ranelid få mer än David?
Hur fan kan Flinck få så många poäng?


Resultat:
1. Loreen
2. Danny
3. Ulrik
4. Molly
5. David
6. Top Cats
7. Dead by April
8. Flinck
9. Miskovsky
10. Ranelid

Haha snygg tjej som viftade med något i publiken, lite hårig under armarna.. :P

Så va de över för denna gång. Gjorde ont i hjärtat o se hur besviken Danny blev. :/

om 11 veckor sitter ja bänkad för att se om Loreen får lika bra resultat som hon fick av kvällens utlandsjuryer.

yours truly
Dessidessan




Kommentarer


Kommentera inlägget här: