Dessidessan

Livet med hjärntumör

En kärleksfull vecka

Kategori: Allmänt


Viktor har alltså idag åkt hem igen efter att ha vart på besök en vecka.. Det har varit en underbar vecka med mycket kärlek, mycket mys och mycket titta in i varandras ögon...

Behshid sa till mig idag att vårt minspel dvs. hur vi ser på varandra, hur vi rör vid varandra och hur vi talar med varandra är så ärligt och innerligt och hon sa att hon verkligen förstod hur mycket vi tycker om varandra och hoppas att det fortsätter så för oss. Det rörde mig nästan till tårar när hon sa det och  jag fick en tröstande kram..!

Nu följer en redogörelse för vad vi gjort denna vecka:

Fredag: Älskling kom på fredagen. Jag skulle åka o möta honom men av någon konstig anledning kom den pendeln som jag skulle åka med inte. Började prata med en kvinna i femtio-sextio årsåldern som visade sig vara guide och som har vart i Stockholm med olika tyska grupper och guidat. Det var väldigt intressant att prata med henne och skönt att prata med någon som också skulle till samma hållplats o hade lite bråttom precis som jag.

Hittade iaf till slut älskling på perrongen och det var helt underbart att komma in i hans famn. Det kändes lite konstigt först och lite ovant, vilket vi båda två var överens om dagen efter när allt började kännas normalt igen.

Kom hem och blev inte mkt gjort mer än att gå o lägga sig så sent som vi kom hem.

Lördag:
Tog de lugnt på förmiddagen och tog sedan en långpromenad. Gick till djurparken mitt i skogen och kollade på getter m.m Såg massa söta getungar och en bock som hade lite rolig liggstil och lekte herre på täppan samtidigt som han knuffade ned alla killingar och naffsade efter dem.



Handlade efter promenaden och åt glass på café.




När vi kom hem gjorde vi hemgjord pizza, drack vin (vi unnade oss det trots att ingen av oss egentligen borde dricka alkohol och framförallt inte jag som dissar när det bjuds här) och såg hockey samt mästerkatten i stövlar.



Söndag:
Tvingade oss upp och ut i det dåliga och kalla vädret som helt plötsligt kom på söndagen för att ta oss till stan och träffa Thomas Marten, Becca m.fl för en stadsvandring. De är ju på väg till Belgien för att göra årets Internationella Projekt. Guiden var jättebra måste jag säga och drog skämt och allt fick jag översätta för Viktor, en bra övning. Hon berättade bland annat om vad man får för svar av en grinig servitör om man beställer något annat än öl på en krog. Vatten: "Finns i toaletten" eller "Vill du ha tvål och en handduk till vattnet?". Kaffe: "Vi är inget kaffehus". Te: "Ska jag kalla på läkare" för dricker man te så är man dödssjuk.

Efter det åt vi på restaurang med dem och pratade massor och gick sedan till bron för att hänga upp vårt lås och vårt tecken på kärlek som ni redan sett i föregående inlägg. ♥
Vi hade tänkt att åka linbana över Rhein också men eftersom vädret sög så hemskt åkte vi hem och försökte värma oss med mat och kladdkaka istället.

Måndag:
Blev ingen lång dag för mig på praktiken eftersom jag bett om ett par timmars ledigt. Men lyckades ändå med en bedrift genom att svara i telefon: jag fick prata engelska, tyska, spanska på praktiken och svenska med Viktor efteråt. Fan va jag älskar att vara flerspråkig. Spanskan gick väldigt hackigt men jag lyckades få ur kvinnan vad det handlade om, hennes namn och hennes telefonnr. :P woho!

Efter praktiken gick vi på shoppingrunda. Ordnade löpardojjs till Viktor och kollade efter jeans till mig och en kylskåpsmagnet (vi har bestämt oss för att köpa en kylskåpsmagnet för varje stad utomlands som vi båda besöker).
Därefter gick vi till McFit och Viktor förstod vad jag menade med att man som tjej inte känner sig särskilt välkommen/utstirrad på gymmet... Jag maxade på ryggövning med Viktors hjälp och hade 30kg i vikt på stången, dvs. exklusive stångens vikt som är okänd men cirka 10kg. Me like! Denna maxning skedde efter 4x15 på "normal" vikt och en halvtrött rygg så jag e stolt.

Kom hem och såg hockey igen och åt lax, mös och sen helt plötsligt var dagen slut.

Tisdag:
praktik, kort dag igen och inget att berätta. Ordnade efter praktken nya skor till mig för de andra löpardojjsen blev inge bra. Försökte in i det sista att jag inte ville ha Nike men blev till slut ett par Nike iaf... :P

När vi kom hem gav vi oss ut för en kort springtur som blev längre när vi sprang runt för o leta efter god glass i någon affär. Från Rewe till något annat ställe till Aldi och från Aldi (där vi förresten råkade ut för en kärringjävel i kassan. Hon påstod att vi inte lagt upp två såna där skiljesaker mellan varorna så hon tog vår flaska vatten med nästa persons öl och skällde ut oss och istället för o ta bort allt så vill hon att vi skulle ge mannen efter oss pengar och då sa jag ifrån och tyckte att tänk om vi velat ha ett kvitto då blir det ju fel. Hon kontrade med att det var vårt fel för att vi inte lagt upp skiljesaker. jag kontrade med att vi minsann hade det och mannen bakom oss kommenterade tyst att det stämde och hon menade då på att vi kunde få kvittot. Jag menade på att ja men det är ju öl på nu, det är ju fel. Hon slöt svara men såg förbannat ut som sjutton och jag gormade att hon kan ju inte skälla på oss när hon gjort fel. Efteråt kom jag på massa mer som jag hade velat säga till kärringen och både Viktor och jag var på riktigt dåligt humör när vi joggade vidare) tillbaka till Rewe och sedan hem. :P

P.s mena på kommer ifrån tyskans meinen (sie meinte) och borde väl kanske översättas bättre med ansåg eller tycka...


Resten av kvällen bestod av mys mys!

onsdag:
Onsdagens teamsitzung hastades igenom och jag fick inte riktigt grepp om något alls. Det var ju strejk och jag fick åka S-Bahn till Hauptbahnhof och gå därifårn så var lite sen. Men kom iaf denna gång. Hade jag nu i efterhand med mer erfarenhet ha kunnat göra förra gången med har jag insett, nåja.
Efter Teamsitzung åkte vi till Köln Arcaden där vi internationella dagen mot rassism till ära spelade teater. Köln Arcaden är ett köpcentrum och nåja ljudet försvann ganska rejält i det stora utrymmet och vi hade ganska dåligt med publik som troligen hängde samman med att det var strejk men det var ändå kul. Insåg igen hur kul jag tycker det är med teater :P

Behshid fyllde år också och efter mycket om och men tvingade jag Viktor att sjunga med mig för henne :P

Vi hittade dessutom Marabouchoklad i en affär där. :P
På kvällen såg vi hockey och gjorde skinksås. Direkt efter matcherna började vi munhuggas om hur det kommer gå. BIF som jag hållit på hela denna säsong på grund av att mina favoritspelare är med i det laget kommer nämligen framöver att möta FBK som är Viktors favoritlag och som egentligen är laget jag inofficiellt alltid haft en förkärlek för sen Jeppa började prata hockey när vi var små. :P Kanske tur att vi är på olika orter så att det inte hade blivit konstig stämning hemma i lägenheten när vi ser matcherna och den ena blir glad och den andra ledsen. :O

torsdag:
På torsdagen var the big News att vi åkte och klättrade klättervägg med mädchenprojekt och Viktor fick följa med. Jösses jag kom längre än jag jag och mamma klättrade i Stuttgart, då vågade jag inte alls men jag vågade inte klättra ända upp som de andra vågade. Fast jag var ändå inte ensam om att inte våga ända upp.. Jag fick hjärtklappning och enorm handsvett där uppe kan jag säga.. Men Viktor tyckte det var jättekul och vill försöka fortsätta klättra hemma.



Det var galet varmt väder på torsdagen också. Sjuuukt varmt. För varmt. Så svala kläder har jag inte tagit med mig och bad inte heller Viktor att ta med de.

Efter klättringen blev det massa mys och pratade slutligen även med Joyce. Hon kom i tisdagskväll strax efter 23 men då låg vi redan i sängen och vi lyckades undvika varandra hela onsdagsmorgonen och så kom hon hem så sent igen på onsdagskvällen och hon klev upp efter oss på torsdagen. Men på torsdagskvällen blev det alltså dags och tyvärr måste jag inse att jag nu inte kommer att bo ensam mer. Hon åker tillbaka på måndag men ska komma tillbaka så fort som möjligt eftersom hon egentligen har lektiner och Manuel kommer troligen hit på måndagen lagom när hon åkt och åker när hon kommer tillbaka. Så de sista fem veckorna kommer nog kännas längre med henne i lägenheten. Suck!!! Det första hon frågade efter var hyran, så trevligt kändes det. Det andra som diskuterades var att hon typ va tjurig för att jag åker så mkt tidigare än avtalat.... :/


Jag ville inte gå o lägga mig på kvällen men till slut vann tröttheten över oss och vi somnade. Kändes dock som om stämningen blev väldigt tung mot slutet av kvällen när vi insåg att det var sista natten tillsammans.

fredag:
Vi låg och mös länge innan vi packade och åt frukost och sedan åkte och tog farväl borta vid stationen. Det var tungt o säga hej då men inte lika tungt som förra gången för nu har vi trots allt klarat av 8 veckor och har bara 5 veckor kvar så detta kommer vi klara. Dessutom har jag så mkt som jag ännu vill göra på praktiken så jag måste ju verkligen jobba hårt mina sista veckor så jag lär mig så mkt som möjligt!

På praktiken vet jag inte riktigt vad jag roade mig med fram tills jag gick med Elahe och en klient till Diakonie. Kvinnan vi träffade där var grym på sitt jobb och sjukt trevlig och även jag fick lite uppgifter för detta fall. Sjukt intressant. Diakonie stödjer bland annat asylanter när de vill resa tillbaka till sina hemländer. Interessant som sjutton.

Kom tillbaka till praktiken och spelade lite skipbo innan jag gick hem med min enorma huvudvärk och nackvärk som jag haft under hela dagen.
Pratat en liten stund med Viktor, sökt jobb, kollat och fixat...

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: