Dessidessan

Livet med hjärntumör

Det blir en lång tid

Kategori: Allmänt

De kommer bli fem långa veckor detta...

Vaknade av henne imorse igen o när jag sen klev upp hade hon kommit tillbaka o direkt när jag kom ut ifrån toan hoppade hon på mig o frågade allt var ok och jag svarade med att jag precis klivit upp - det brukar iaf i Sverige vara en indikator på "låt mig va, jag är inte vaken än".
Men människan hoppar då på mig med följande "säg mig. Vädrar du tillräckligt? Vi brukar vädra flera timmar här?"
Jag: "När det var vinter nej då vädrade jag inte så mkt men nu gör jag det"
Hon: Okej.
Jag "Kan du snälla om du inte vet att jag är vaken stänga ytterdörren med nyckeln istället för att smälla igen den för nu har jag vaknat av det två morgnar"
Hon: "ja. Och du vädrar tack"
jag: jaja...


suck....
Jag känner mig inte alls bekväm med denna situation. Jag funderar på om jag ska ta upp allt med henne men ja vet inte om de blir bättre av saken.

Va ska man säga liksom? - Jo, jag stör mig på att du är så slarvig o slänger saker omkring dig överallt. Då lär det ju inte bli bättre direkt....


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: