Dessidessan

Livet med hjärntumör

Bahnstreik

Kategori: Allmänt



Stor nyhet!!

Imorrn ska bland annat alla offentliga färdmedel i Köln strejka.. Så jag kommer inte kunna ta mig till praktiken.

Jag blev ju "lovad" en cykel när jag tog denna lägenhet men cykeln är typ trasig och har ingen pump så kan inte cykla och de tar på tok för lång tid o gå till praktiken så imorrn blir det nog o stanna hemma :O

Dagen var apatråkig idag. Min tyskaklient kom inte o fick istället leka med en kollegas barn som fått ögoninflammation o därför inte kunde va på dagis, inte direkt den sysselsättning jag ville ha..
På slutet av dagen hade vi ämnesdiskussion och pratade om rätten till vård för människor utan papper och om lagstiftningen kring prostitution och insåg att jag måste läsa på mer om Sveriges lagstiftning på de båda ämnena så har något att roa mig med imorrn om jag inte kommer till praktiken.


Imorrn börjar en ny praktikant....... :/

Ikväll har jag sprungit samt tränat här hemma med stången o vikterna. Lassade på 14,25kg på varje sida på stången, vilket jag inte gjort förut och sitter nu här med en värkande rygg och som toppen på isberget har jag lyckats ge mig själv träningsvärk i magen också så det är svårt att hålla mig upprätt just nu..

Pratat med mummo o Carro och nu blire sängen med bok och kamomillte..!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: