Dessidessan

Livet med hjärntumör

Artig men otrevlig

Kategori: Allmänt


Jag såg en lite rolig syn idag:
En man i ljusblå skjorta, randig slips, svarta kostymbyxor och GRÖNA löpardojjor SPRANG förbi pendeln i eftermiddags. - Snygg träningsoutfit :P


Yeah, fick vara med på en rådgivning idag med Denise och det var sjukt intressant. Kvinnan vill skilja sig och ville veta hur hon ska gå tillväga. Nu vill jag kolla upp hur det fungerar med att skilja sig hemma i Sverige för här måste man ha bott isär i ett år innan man får lov att skilja sig och skulle det då vara så att den ena parten inte vill skilja sig så måste man bo isär i tre år (till) innan man får lov att skilja sig :S
Dessutom har jag idag förstått att det finns olika skattesatser beroende på om man är gift, ensamstående eller singel :S Det har vi väl ändå inte i Sverige? Månne om man inte skulle kalla det för diskriminering att låta ett gift par betala mindre skatt än en singel? Men i Tyskland handlar väl allt om att förhindra att folk skiljer sig och man vill att folk ska vara gifta och framförallt skaffa barn som jag har förstått på CDUs partiprogram när jag skrev min uppsats.


Annars har jag även försökt att prata med frisörer. Det är beundransvärt hur artig man kan vara men ändå samtidigt vara så sjukt otrevlig. Vi har en kvinna som ska åka tillbaka till sitt hemland o hon har i princip ingenting och förut var hon frisör i sitt hemland och hon skulle gärna vilja återuppta det men hon har inget kapital att investera så för att få henne på fötter har jag fått i uppg. att fråga frisörer om de kan skänka en kam, en sax eller en gammal fön som de kanske tänkt slänge. Detta känns dock som ett omöjligt uppdrag för frisörser är inte särskilt tillmötesgående har jag märkt idag.


Idag har jag iaf mått bättre. Tror det är mensen som spökar så som den gör ibland för idag har jag känt av mensvärk.

Inte sprungit igår o inte idag, jag ska börja ta med mig mat till praktiken de sista tre veckorna sen för ja behöver ha ätit klokt när jag har så långa springpass framför mig. Det är skönt att få mat på praktiken men mattiderna blir så sjukt oregelbundna allt ifrån halv ett till halv fyra och det gillar inte min mage och inte min träning...

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: