Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sommar på öjn

Kategori: Allmänt

Hallojsan!
Ja nu är de "SOMMAR" med följden att jag har dålig tillgång till att sitta vid dator med internet och inte heller prioriterar att sitta vid datorn på samma sätt vilket i sin tur ger följden att blogginläggen ungefär blir lika få som inga.. :P
Har vart hemma nu i två veckor och hunnit med en del faktiskt:
* Fick helt plötsligt två jobberbjudanden: PayEx samt Hemtjänsten i Lärbro. Efter enorm beslutsångest valde jag Lärbro och grunderna som vägde över var: avståndet (lite mer än 2mil till Lärbro men 4 till stan), lönen (lite mer lön på hemtjänsten), känslan (magkänslan sa att jag nog skulle trivas bättre i Lärbro och att de skulle vara ett lugnare jobb eftersom jag ställt in mig på sommarlov och arbetslöshet och därmed ville ha det lite lugnt ändå).
* Så börjat min introduktion där. Haft fyra pass och har mitt sista introduktionspass imorrn och mitt första självständiga pass på torsdag. De blir nog bra detta. Inte så rädd för uppgifterna, de får man tåla en del men jag drömmer mardrömmar om att jag ska tappa bort mig på vischan för de e mycket körning också i områden jag inte alls känner till mig i.
* Hunnit träna pärk och på lördag är det pärkmatch i Stånga

* Hunnit träffa Carro - min kära kokosnöt!
* Hunnit träffa MB -tog en glass me honom på glassmagasinet som förresten blivit väldigt fint iordninggjort och helt underbart o träffa honom.
* Träffat Karin i Mästerby en liten snabbis. Tyvärr blir det inte mer denna sommar men hoppas vi ses i jul igen.
* Hälsat på Ellinor på jobbe.
* Satt igång Loppan o hon går ännu grymt bra o lika pigg som vanligt, min kära bil.
* Vart mycket i stugen och njutit av att se på fåglar, fiskat (butte o flundra me nät), dragit upp en stubbe med Viktor och moffa, solat, sett på rabbisar och myst och jag slår vad om att jag nu har en fladdermus utanför fönstret. :P
* Med sommartider går de sådär me träning också, så nu e man tjockis igen..
* Bott på Totts Hotel när mummo o moffas lägenhet fick renoverade badrum.
Så tyvärr får ja väl säga att de blir sisådär med kvalitén och regelbundenheten med bloggandet framöver.
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: