Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jullovet 2011-2012

Kategori: Allmänt

Det är en enormt förkyld bloggerska som sitter och skriver sitt 921 inlägg och sitt första inlägg för det nya året - 2012 - GOTT NYTT ÅR!

Har då haft lite jullov hemma, bara pluggat tre gånger i små omgångar så har lyckats vila ut mig ganska mycket.
Har inte riktigt koll på vad som hänt varje dag så får bli den sedvanliga uppradningen av händelser:


* Såg Breaking Dawn del 1 med Viktor, Carro, Erik, Elin och Nora - spännande och bästa sällskapet!

* Jul:
23:e hemma hos mummo och moffa som vanligt. Nytt för i år var dock att Ulf - Viktors pappa - var tomte vilket fick mina syskon att bli lite ställda eftersom de trodde Kjell eller Rosis skulle vara tomte som vanligt. Var väldigt roligt och lika mysigt som vanligt :)
Julafton var jag i Sanda en stund och sedan med V:s familj.
Julklappar: öronhängen, våg, termometer, skål med lock, matta, träningströja, sovtröja, presentkort på kränku, hårinpackning, halsband, träningslinne m.m och lite pengar som gick åt på rean till: två nya träningslinnen, två träningstoppar, ett par gosstrumpor och ett par strumpbyxor.

* Juldagen! Den sedvanliga utgången. Men började med släktmiddag hos mummo och moffa och sedan förfest hos Totte m.fl  men viktigast i sällskapet där var MB, Karin, TT och Carro. Blev utgång på munken, massor med kramar utdelades till folk man känner och det blev en hel del dans. Dock gick vi innan stängning för att helt ärligt så tog syret slut. De blåste så mkt så all rök blåste in i huset så man kunde knappt andas :( Men kul kväll!

* Mellandagsrea - framförallt på Inter Sport (Kvarnen).

* Tränat på Träningscentret i Visby. Tack vare älskade Carro så fick vi ett bra pris på träning i två veckor. Blev ett par Body Pump-pass, ett pass i gymmet samt 1 Burn at the Barr-pass (mycket intensiva benövningar vid balettstång). Carolina var instruktör på ett pass vi var på och hon e grym alltså. Passar perfekt som instruktör, väldigt hurtig men på ett bra sätt och bra pusha-på-uppmaningar. :) Även utnyttjat relaxen - gott för själ och kropp!

* Umgåtts massa massa med underbara Carro vilket har varit skönt och roligt och jippi typ :)

* Umgåtts med MB - första kvällen vi sågs pratade vi konstant i fyra timmar, gjorde inget annat. Men andra gången däckade vi på soffan som vi brukar göra och mumlade något då och då - sådär som det brukar vara.

* Nyår - sov länge, kollade skorea på Kvarnen och handlade sedan med Carro. Hon, jag och Viktor - det var den gyllene trion på nyårsafton. Vi skulle ta det lugnt, äta gott, se fyrverkerier och bara dricka lite smått. Tror att efter att vi druckit champagnen på Ringmuren där vi stod och kollade fyrverkerierna var vi alla tre lite grann på snusen. Vi spelade " jag har aldrig", grillade mashmallows och hade allmänt roligt.
Ett par citat ifrån kvällen:
Jag: "Kan du hålla i så jag kan sätta på mig min näsa?" - Jag skulle sätta på mig mössan.
Carro: "Vänten är ut och in" - Syftar på vanten som hon satt på fel hand.
Jag: "Bären är lite sura, vi skulle ha saltat dem innan vi la i dem i glassen".
Kort sagt: Mysig kväll med de bästa!

* Spelat Buzz med Erik, Ulf och Viktor.

* Sett massa med hockey!

* Fikat med Malin och Mathias och träffat deras cirka tre veckor gamla dotter Elise som var fruktansvärt söt men ännu sötare i Viktors famn. Kom i princip aldrig därifrån för att hon var så söt att se på. :)

* Fikat hos Eva och Per-Ove.

* Varit flytthjälp för pappa och Marie som skaffat lägenhet i Fårösund och gått och blivit gotlänningar. Efter flytten åt vi mat hos Farmor och Sören så träffade även dem, samt Bella som var med nere på ön.

* Sovit i ett iskallt rum men i asskön säng!

* Haft träningsvärk så jag knappt kunde gå.

* Pluggat typ pyttelite.

* Hyrt film och sett en av de sämsta filmerna jag någonsin sätt - 2012 Ice Age (tror jag den hette)- men som gav upphov till internt skämt mellan mig och Viktor då vi gått runt och sagt hela tiden "Dad, take us out of here" och "Really, Bill?".

Naij nu kommer ja inte på något mer.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: