Dessidessan

Livet med hjärntumör

Opponering

Kategori: Allmänt



Igår förberedde jag mig hela dagen inför den slutgiltiga opponeringen på uppsatsen.

Vi kom dit, fick lite fika och sen började vi. Elin började opponera på mig och sedan opponerade jag på mig. Vi drog igång kl 15 och klockan 17.55 gick jag därifrån. Till en början pratade vi visserligen om lite annat och även på slutet men ändå, nästan tre timmar.

Jag kände mig helt urmjölkad efteråt. Som om varje liten hjärncell jag haft förberett sig för detta och ingen fungerade efteråt. Jag öste ur allt jag haft ur huvudet och ja, det gick väl helt okej. Jag kunde försvara mig, liksom Elin så... Vi är ju godkända, betyget får jag dock inte reda på ännu.



Kom hem med fyra versioner av min egen uppsats - min egen, Elin, Thomas och Corinas - fulla med korrigeringar som skulle fixas med så satt med det från att jag kom hem till halv tio och då ringde Carro lagom när jag slått igen alla papper och inte orkade mer.

Har idag suttit cirka 1,5 timme med ytterligare korrigeringar och har nu skickat över dem till Thomas för slutgiltiga korrigeringar innan den skall skickas in till en databas för att bli offentlig. Suck!!

Ja vet inte ens hur jag känner inför att det nästan är över. Jag känner ingenting just nu. Jag är bara glad att det snart är över för jag orkar inte längre....!

Massa mer o förbereda idag. Imorrn åker jag. Jag kan inte fatta det....

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: