Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zombiedrömmen

Kategori: Allmänt


Hallowdy dowdy.

Praktiken igår var sådär. Det finns inte jättejättemkt o göra.
Didem gjorde en god efterrätt - små skivor baguetter doppade i ägg o mjölk och sedan panerade med ströbröd för att sedan stekas i fett i en stekpanna och därefter doppas i socker/kanelblandning :)

Idag hade vi Teamsitzung - som alla onsdagar - olika teman diskuterades, olika events, föreläsningar, händelser m.m
Dessutom var där två nya praktikanter (upptäcker nu här i efterhand att min svenska låter hemskt förtyskad och ändrar meningen till - Dessutom var två nya praktikanter där idag) :P - morr. Jag blev inte glad. Alltså nu är vi tre stycken och de finns inte jättemkt för oss att göra. En av tjejerna kommer va två veckor hos oss först o sen ska hon va en dag i veckan hos oss och den andra tror jag skulle börja till april. I mars kommer enligt en lista som finns framhängd ytterligare tre praktikanter att börja - alltså kommer vi vara 6st. Jag tycker det är alldeles för mkt. Hur många är det som jobbar där - typ 10  och alla av dem jobbar för det mesta bara 4 dagar i veckan - alltså vissa dagar som typ i fredags när de var tre stycken där kommer det vara två praktikanter per personal och inget att göra. suck.... Jaja, ja får väl se om läget förändras.

Drömde en knasig dröm i natt:
Det började med att jag och Viktor låg o sov i friggeboden som finns i Åminne på Gotland men som av någon konstig anledning befann sig på Campus i Växjö och så började det plötsligt bulta på dörren och när Viktor kollade ut bakom gardinen så såg han Niklas ansikte som var helt blekt o grått upptryckt mot fönstret. Jag öppnade och där stod Tomas, Björn, Anton, Mikael och höll i Niklas och skrek att det gick ett virus på campus och alla blev zombies om man blev biten.
Av någon anledning fattade jag direkt o i skåpet i friggeboden hade ja en spruta som jag gav en aggresivt motstretande Niklas och så blev han bra igen (öööh??!).
Tillsammans gav vi oss ut på Campus för att fly (tror jag). Mikael kom med diverse förslag om hur vi skulle kunna gömma oss, bland annat tyckte han att vi kunde klättra upp i träd. Anton bar runt på sin dator och försökte skydda den ifrån regnet, för jo det regnade typ som i öööösregnade och de flöt överallt. Björn blev till slut uppgiven på allt och tyckte att vi kommer ändå dö så han ville göra något roligt o började därför bygga barkbåtar som han satt ned på marken o såg de flyta iväg.
Jag fick reda på att Daniel försökte rädda Chloe som blivit uppjagad i vattentornet en bit bort ifrån campus så vi begav oss dit. Tomas fick brått och stal en häst ifrån ridskolan och visade på en hel del cowboyaktiga skillz eftersom han red helt utan sadel eller träns.
Väl där var Daniel och Chloe högst upp på tornet o omringade av Zombies. Jag vet inte hur det kom till det men ja började hugga mig genom zombiehopen med en BLÄCKPENNA (?!) och då drog de sig tillbaka så ja kunde klättra upp och övertala dem o komma ned.
Jo någonstans i mitten av denna dröm blev den avbruten av att jag drömde att jag hade fått en hundvalp (visste inte ens att ja hade en hund?!) och tiken dog och valpen hade astma men den där valpen iaf den försökte skydda oss och blev till slut skadad så Viktor gick runt o bar på den.
Sen slutligen fann vi oss ihopträngda o omringad och min bläckpenna var trasig och vi försökte komma på hur vi skulle göra. Jag och Mikael diskuterade fram o tillbaka - väldigt häftig högljudd diskussion över zombiesarnas hasande o grymtande.
Sen måste jag ha vaknat för sen minns jag inte mer iaf... :O
Under hela drömmen hände massa småsaker också - Sophia ringde hela tiden till våra mobiler från Japan för o se om vi levde och vi mötte andra som flydde och en häst blev en Zombie m.m


Imorgon ska jag ha en intervju med Turistbyrån via skype. Wish me luck!
Imorgon ska jag även ut med Nina en stund - Kölner Karneval börjar officiellt imorrn och hon vill ut o ja lovade o gå med (inte jättesugen egentligen, ja som hatar o klä ut mig) men kul att uppleva. Imorrn är det webersfestnacht (fruntimmersfestnatten typ). På måndag är det den stora paraden - den ska jag iaf kolla på :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: