Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vi har fått ny lägenhet

Kategori: Allmänt



Langweile - Tråkigt...
Ungefär så var hela dagen igår och hela dagen idag...

Igår pratade jag iaf med mamma o syskonen o Carro på Skype o Tömas på fb. Så hade någon som roade mig en stund iaf.

Praktiken idag var väldigt långtråkig, väldigt lugnt. Men fick precis på slutet sitta med vid en rådgivning så kom istället dessutom därifrån sent. Men måste säga att rådgivningen var fruktansvärt intressant, om man får lov att säga så till känsliga teman.
När jag sitter med på rådgivning känner jag verkligen att det är något jag skulle vilja fortsätta med och jag blir säkrare på att jag vill hjälpa människor i framtiden.


Men kan iaf berätta två positiva saker:

1. Viktor fick lägenheten vi velat ha (och tur var väl det för det finns bara 6st såna lägenheter på hela campus så hade blivit svårt o få tag i en likadan). Det är alltså en större tvåa på 57,2 kvadrat (vår nu är på 35 så alltså 22 kvadrat större). För det kommer vi betala 850kr mer i månaden och behöver inte va rädda för o bli utkastade om jag inte fortsätter plugga, därmed är boendet säkrat i ytterligare två år - han ska ju plugga minst två år till. :)


Vi kommer inte flytta långt, kanske 200-300m. Lägenheten kommer ligga på bottenvåningen, finns både för och nackdelar med det, men de ligger lite avskiljt bakom en buske/träd. Vi gick förbi en gång och har sagt: där bakom borde man bo för då får man lite privatliv även om man bor på nedre våningen och där ska vi nu bo. :)

Vi kommer ha badkar o ja har för mig att Viktor sa att badrummet är blått - jag älskar blåa badrum! :)
Fler garderober så vi båda får plats och jaa, jag e jätteglad! Dessutom kommer de klokt att bli vår lägenhet för då kommer vi hjälpas åt att inreda den och handla saker tillsammans till den och ja längtar så enormt efter det.
Blir dock dubbel hyra i maj, men de får gå och en ny soffa måste vi inhandla, de kommer också ta pengar men förhoppningsvis kan man tjäna lite i sommar på sommarjobb så att vi kan finansera det.

Inflyttning första maj  men med dubbelhyra kan vi ju flytta in någon dag senare. Jag har även ordnat så att jag kan sluta praktiken tidigare (genom övertidstimmar på annat håll) så att ja kan flyga hem den 27e april :)



2.På tal om sommarjobb - De ringde hemifrån Gotland idag och det var Turistbyrån. Det har ju känts mörkt på jobbfronten till sommaren men det lät ganska positivt för min del i telefon. Dock blir de jobbigt o ordna en intervju men jag föreslog Skype, får se om de nappar på det. :) Hade vart kul då det är mer regelbundna tider och mer tyskar än på Hamnhotellt - där jag ju inte ens är säker att jag får fortsätta.
Kul att de ringde iaf :)


yours truly
Dessidessan

Kommentarer

  • becca säger:

    dessidess!

    vart ska ni flytta nånstans? jag ska också bo bakom en buske på campus haha! :D

    2012-02-14 | 18:40:28
  • Dessidessan säger:

    Tjabbadola Becca!

    Tror de kan finnas ganska många buskar på campus som man kan bo bakom. Stallvägen 25 ska vi bo på. Vart har du gått lght?

    2012-02-14 | 19:57:46
  • Carolina säger:

    Hej Dessan!

    Kul att höra att ni har fått lägenhet :)

    Hur har du det?

    2012-02-16 | 14:15:00

Kommentera inlägget här: