Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sover kasst

Kategori: Allmänt


Usch, jag önskar att jag skulle kunna få sova klokt och få somna på en gång när jag går o lägger mig.

Jag släckte lampan prick klockan tio igår och låg då och försökte tömma huvudet på tankar men hur jag än försökte koncentrera mig på andningen m.m så kom jag på mig själv med att tänka på saker hela tiden. Räknade ut kvadratpriset på lägenheterna, påminde mig själv om vad jag ska göra, tänkte på Viktor, tänkte på sommaren och kunde inte för mitt liv somna.

Kollade klockan efter ett tag när jag började ge upp och insåg att klockan då var 23.25. :(
Fortsatte försöka sova, försökte ändra kuddarna så att nacken och huvudet skulle få maximalt skönt stöd så jag skulle slippa vakna en morgon till med huvudvärk och nackvärk men icke.

Till slut måste jag iaf ha somnat men vaknade klockan tre av en mardröm och då kändes det inte alls som om jag sovit utan som om jag legat o tänkt ända tills dess.

Försökte somna om men var klarvaken men måste återigen ha somnat efter mycket om och men och klockan 07.30 prick vaknade jag med ett ryck och satte mig upp o kollade klockan - den skulle ha ringt 07.10 vilket den säkert har gjort men att jag stängt av den så jätteglad att jag vaknade, men idag är det jag som känner mig som en zombie. Jag börjar få mörka påsar under ögonen o börjar överväga om ja snart behöver köpa en penna o dölja dem med om ja fortsätter sova såhär kasst.

I natt har jag dessutom lyckats använda mitt täcke som kudde. :O Har dragit upp ena hörnet så att jag i princip kramade täcket och hade hörnbiten ovanpå min myskudde så att den blev lite högre o så har jag korvlat ihop mig i fosterställning för att inte frysa om tårna. :P
Svenska kuddstorlekar is the shit, saknar mina kuddar!! Samt min levande kramgoa kille så jag slipper krama täcket.. :P

Intervjun verkar tyvärr inte bli av.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: