Dessidessan

Livet med hjärntumör

Snö i Köln

Kategori: Allmänt


På onsdagar verkar det inte hända alltför mycket på praktiken. Först har vi möte allihop och sen vettesjutton vad som händer.


Gick på gymmet efter praktiken. Gick upp på övervåningen och lekte med de tyngre vikterna igen. Återigen såg jag inte röken av en endaste tjej och ja var där uppe i säkert en timme. Jag och Carro hade passat in bra där uppe.

En sak till som jag kom på när jag var där igår. Jag var den enda tjejen av säkert ett tjugotal som var i omklädningsrummet samtidigt som jag som duschade. De flesta tog bara av sig sportkläderna o satte på sig de vanliga kläderna o gick. Några såg ut o träna i jeans och vanlig tröja. Men de roligaste var iaf när en tjej kom in och tog fram en sån där förpackning med våtservetter som alla mammor alltid har till sina barn och började torka sig i armhålorna o runt bhn och lite sådär och sen klädde på sig över samma bh som hon just torkat runt. Knas!

Kom hem sent efter att ha handlat, lagade mat, pratade lite med Viktor och gick och lade mig.

Har försökt komma upp tidigt varje morgon denna veckan för o träna innan praktiken, de går åt skogen kan jag säga.

Idag har jag suttit med vid en rådgivning med översättare. Gav dock inte så mkt då det bara blev prat om vilka papper som behövdes. Även vart med på "Mädchentreff" (tjejträff) igen med skolungdomarna. Vi gjorde pizza och ingen av dem hade ätit pizza med banan och ananas som ju e min favorit så det gjorde jag. Läraren som var med tyckte de var jättegott, barnen dock sådär :P Men kul att få pizza på praktiken!

Kom hem och ja borde väl egentligen springa men usch. Det har snöat och med snön försvann all min lust med att springa och igår försökte ja springa på löpbandet men de var sjukt tråkigt det med. Jag e inte alls taggad på o springa i år, det var mkt lättare i förra året som jag minns det just nu iaf. Göteborgsvarvet kommer gå åt pipsvängen. Nåja, de får gå.



Jo förresten. Tysklands konstigaste uppfinning - de har lysknappen till badrummet utanför badrummet. Det är inte roligt när någon går förbi och trycker på lysknappen!!!!!!!!

Har fått mycket bättre kontakt med de andra praktikanterna nu och börjar känna mig riktigt bekväm.

Mina kollegor, inte alla dock - Valentina, Shewa, Jae-Soon, Aleks, Elahe, Nina, Behshid och Didem.
Saknas gör Denise, Yasmina, Mercia.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: