Dessidessan

Livet med hjärntumör

Kölner Karneval

Kategori: Allmänt


Igår efter praktiken, som för övrigt tyvärr även igår var relativt händelselös :/, kom Nina hit och tillsammans gjorde vi oss iordning för att delta i Karnevalsfestligheterna.

Hela dagen på praktiken hörde man massor med stoj, rop, musik, instrument och genom fönstret kunde man se allt ifrån Piccachu och Super Mario-figurer till Tomten, olika djur och varför inte en levande kondom?!



De var dock inte helt kul att se ut genom fönstret för då kunde man få se någon stå o pissa på väggen och se hela paketet för att sedan bli tagen av polisen på bar gärning eller som när jag släppte in en klient genom dörren så spydde en person utanför dörren, yeah liksom.

Tåget på vägen hem var fullsmockat och det tog 40 min hem, dubbelt så länge alltså så var lite smårädd och inte riktigt taggad för att ta mig ut med Nina och träffa alla dessa fulla människor.

Men hon kom hit och fick igång mig. Vi sminkade oss, lyssnade på musik, lagade mat och begav oss slutligen iväg till Zülpitcher Strasse som vi gick längs med ett par gånger och kollade in folk.
Vi åkte även till Clodwigplatz för att där hade vi hört att de skulle va lite folk också. Men där vara alla inne i pubar och i varenda en rökte folk även om det är rökförbud i Tyskland, förutom på vissa bestämda pubar, och jag fullkomligt hatar o stå o dansa i ett moln av rök. Så vi drack en Kölsch (Kölns egen ölsort som för övrigt luktade riktigt illa och smakade sådär måste jag säga, lite avslaget smakade den) och dansade en liten stund innan jag inte klarade av o va där längre. Tyvärr satt sig stanken i varenda klädesplagg på den lilla stunden. :/

Vi åkte tillbaka till Zülpitcher Strasse och underhöll oss med två risodlare, två poliser (inga riktiga förstås) och jag hittade även en kille som klätt ut sig till Jan-Ove Waldner :P

Men det roligaste under kvällen var faktiskt en episod i en KIOSK. Vi gick in där för att Nina ville ha en öl och de spelade en jättebra låt så jag började dansa och njöt av bra musik och ingen rök och sen kom de bara fler o fler bra låtar och Nina började också dansa och de som jobbade i kiosken och utifrån kom det in folk och började dansa med oss =) Klart som sjutton man kan dansa i en kiosk? Eller? :P Jag fick iaf dansa av mig för där måste vi nog ändå vart i nära en halvtimme.
I helgen tänker jag försöka hålla mig borta ifrån festligheterna för även om jag tycker det är kul att uppleva så är det inte en situation jag gillar med skräp överallt och massa fulla människor. Dessutom behöver jag hämta krafter för att orka med den folkmassa som jag kommer beblanda mig med på måndag då det är den stora paraden.
Just nu är jag glad att jag inte tog det mer centrala boendet jag erbjöds för där hade jag aldrig kunnat fly. Denna stadsdel är betydligt lugnare. :P



yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: