Dessidessan

Livet med hjärntumör

Växjö

Kategori: Allmänt

Och sommaren är verkligen över som jag skrev i förra inlägget för här i Växjö regnar det helt plötsligt hela tiden.

I onsdags ägnade jag hela dagen åt att packa upp som en dåre. Mikael hälsade på och hjälpte till o bära in redan på tisdagskvällen och de va såklart underbart o träffa honom! ♥

På torsdagen klev vi upp tidigt. Viktor gick till tentan efter att ha fått ett paket ifrån mig. Det är ju nämligen hans födelsedag den 23:e aug.
Jag gick och la mig och läste ut min bok och hade sedan enorm beslutsångest över vilka kläder jag skulle ta på mig och i sista sekund vände jag även utanför huset och gick in och hämtade regnjackan.
Cyklade in till stan för att ha intervju med Blenda - kvinnojour - angående att gå deras internutbildning och joura för dem och det får jag :) Kommer alltså nu till en början gå en utbildning med ett antal träffar bland annat med polisen, familjefrid samt en rikstäckande utbildning med SKR. Ska även sitta med andra etablerade när de jourar på kvällarna. Sedan efter utbildningen är tanken att man helst ska joura 2ggr i månaden och 2 helger per år och man erbjuds fler utbildningstillfällen m.m Det känns riktigt bra detta!!!

När intervjun var klar skulle jag cykla hem och då vräkte regnet ned så jag var blöt ända in till trosorna. Var iaf glad att jag tog regnjackan annars hade hela jag varit dyngsur upptill med där det bara hade trängt igenom till två fläckar över brösten och på axlarna. :P

Kom hem och fick byta om och äta lunch och så kom pappa och marie och lämnade sakerna de så snällt tog med upp åt oss. :) Efter det ordnade vi massa i lägenheten - åkte till olika affärer för att ordna det vi behövde och hann börja lite iaf.
På kvällen åt vi på Bella Laterna med pappa och Marie - SJUKT GODA PIZZOR!!!!!!!!!! och avslöt med lite glass här hemma i lägenheten. Mysig kväll!!!

På fredagen ordnade vi hela dagen med lägenheten och handlade återigen saker vi behövde. Det blev även ett tvbord samt en ny tv :P
Likaså på lördagen blev det ett helsikes ordnande. Halv tio på kvällen blev vi klara. Det har varit ett rent helvete med allt borrande (mest för Viktor) på grund av alla betongväggar. Jag hatar betongvägg numera :P
Men bra har det blivit och nu känner vi oss nöjda och trivs! :)


Idag har jag hittills försökt ordna kurslitteratur och enbart till spanskan har jag nu köpt böcker för strax över 1000kr och det är bara för 2/4 delkurser och ska utöver det ännu köpa till 3 kurser till som inte börjat än :(

Tror dessutom jag tagit mig vatten över huvudet med att välja spanska. Inte sagt ett ord spanska på fyra år ju... Kommer inte ihåg något, hur sjutton ska detta gå till? Och ALL kommunikation ska ske på spanska :'(....

Nåja slut på detta
yours truly
Dessidessan