Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sista tiden på Gotland för denna sommar

Kategori: Allmänt

Hejsan!

Det hände en del där hemma sista veckan ändå.

Fredagen: Var vid frissan - Ellinor såklart och blev fin i håret. Men kändes att en del åkte av på längden trots att de knappt låg hår på golvet.
Åkte till naprapaten Fredrik och rådfrågade kring att jag börjat få kramp i baksida höft/skinka ibland vid träning och han kom fram till att den muskeln är överansträngd eftersom jag är sned i bäckenbenet och blygdbenet och plågade mig så att jag nästan skrek med massa tryckbehandling, laserbehandling, stretching och knäckte de sneda benen rätt.
Efter det tvättade vi Viktors bil som gått igenom besiktningen, beställde tårtor ifrån Norrgatts och träffade Malin, Mathias och deras dotter Elise.
Plockade därefter ihop högtalarna som Viktor haft hos sin far och så bar det av ut till Sanda för o fira bror. även jag fick lite grattishälsningar och lite. Mamma har ju varit så duktig och gjort äppelmarmelad, gelé och svartvinbärssaft till oss så det plockade vi med oss utav innan vi åkte tillbaka till Åminne.

Lördag:
Vi packade en del och ordnade lite och städade inför söndagen i stugen. Sen åkte vi in till stan. Tanken var att vi skulle på Gotlands starkaste man/kvinna på Kneippbyn men de var så dåligt väder så vi ville inte åka dit. Vi hämtade tårtor och handlade lite istället och sen var det dags för mamma o hämta mig för att åka till Lindas öppet hus eftersom hon fyllde 40 år. Och när jag kommit hem ifrån det kom Carro på besök och spelade spel med mig och Viktor på kvällen fram till läggdags.

Söndag:
Klev upp tidigt till regnrusk och gjorde oss iordning för att spela pärk på konstgräset vid Rävhagen. Jag spelade riktigt bra och hade många vassa inhugg. Viktor hade ett ihopplockat lag och för o ha så många med som inte kan spelet gick det ändå bra för dem.
På kvällen firade vi våra födelsedagar med hans föräldrar och bror, min pappa och Marie, Farmor och Sören och Eva och Per-Ove. Fick ihop lite bidrag till tv.
Carro kom på kvällen och sov över och mös ute med oss. Sjukt varm kväll så vi satt ute med tända ljus och jag fick en examensgåva av mummo o moffa och drack lite champagne.

Måndag - min födelsedag:
Klev upp och fick present av Carro -två jättefina kuddar jag velat ha.
Åt frukost och packade in i bilen som galningar och fick även present av älskling - en jättefin tekanna och ett par jättesköna fårullstofflor att hålla mig varm med i vinter.
Vi fikade hos hans mormor på em för hon fyller år på samma dag som jag.
Efter det åkte jag till stan och handlade present till Viktor och ordnade lite ärenden. Men hann även med o träffa Jeppa och MB - mina älskade pojkar. Älskar dem vare sig jag vill eller inte :P

Tisdag - sista dagen hemma
Packade och packade och lämnade Loppan i fårösund i pappas garage. Packade frysvaror hos Cecilia och åkte sedan båten till fastlandet. Sommaren är över...

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: