Dessidessan

Livet med hjärntumör

Fotbollsgolf med kusinerna

Kategori: Allmänt


I förrgår var vi allmänt lata. Jag och Viktor ordnade lite med hans bil, plockade salmbär och gjorde salmbärssylt som vi sedan åt varm på glass, mumma! Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle ta oss för men fick idén att spela fotbollsgolf med mina kusiner och de nappade på idén.

Så det bar av dit med dem och det var riktigt länge sedan som jag skrattade så enormt mkt.

Några roliga incidenter var bland annat massa roliga bollar som studsade helt otroligt. Viktors boll som han drämde i som sjutton studsade till exempel rakt upp i ett träd och runt runt på grenar men ramlade till slut ned och åt rätt håll på banan.
En av mina bollar som jag också tog i när jag sparkade till den gick rakt in i ett bildäck snurrade runt i skåran och sköts ut åt andra hållet. Hur lyckas man med ett så stort hinder men ändå fullt överskjutligt träffa rakt i ett däck?

Kort därpå insåg jag hur bra min boll studsade när jag studsade den i marken och skrek "kolla kolla" till mina kära pojkvän och mina kusiner. Tar sats, hoppar och drämmer ned bollen i marken bara för att en millisekund senare ha den uppstudsad rakt på min haka. KNOCKOUT! Min ena kusin skrattade så hon låg ned på marken och alla vi fyra grät av skratt.
Vid nästa håll skulle Elin ta sats och sparka till bollen så halkar hon och hamnar raklång på rygg vilket även det gav upphov till en hel del skratt :)

Sammantaget blev det en riktigt bra kväll och förloraren (jag då självklart) bjöd på glass på glassmagasinet. Riktigt stora I love Glassmagasinet-glassar med två kulor, mjukglass, topping, maränger/gelehjärtan och strössel i en stor bägare. Behöver jag säga att man var rätt stinn efter den? :P



Igår låg jag på stranden vid Vitviken med mummo en sväng och på kvällen åkte jag och Viktor till Sandviken och grillade och mös med Joel och hans tjej Anna. Blev en riktigt mysig dag!

Idag har jag hittills legat på stranden i Slite med mummo och börjat småpacka lite. Snart bär det av. Imorrn är schemat fullspäckat med frisörbesök, bilbesiktning, naprapatbesök, ihoppackning av högtalare, firning av min bror i Sanda, kolla på och beställa tårtor inför söndag.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: