Dessidessan

Livet med hjärntumör

Påsk

Kategori: Allmänt



Dessa två dagar har de inte hänt mycket. Jag var bara utanför dörren igår för att handla - tog en promenad o handlade och idag har jag bara vart ute på balkongen/uteplatsen.

Jag har känt mig folkskygg dessa dagar efter de ansträngande dagarna i Berlin och njuter just nu av min ensamhet.
Har inte vart uttråkad en endaste sekund just nu faktiskt.

Men idag har jag däremot var så sjukt trött. Läste visserligen bok till halv två. Vaknade halv tio o hade då en så bra dröm i huvudet så tillät mig att sova vidare. Gick senare upp bara för o gå o lägga mig igen. Var så trött så kändes som om jag skulle kunna sova bort hela dagen.

Läst bok idag, massa massa bok. Skulle egentligen behövt göra min praktikuppg. Men jag har verkligen ingen lust att börja och ju närmare det kommer tiden hem så känner jag att de kan va skönt o göra den hemma också för vad sjutton ska jag annars ta mig för som arbetslös?

Har inte heller tränat, varken igår eller idag. Skulle ut igår, skulle ut idag. Men kroppen vill inte och  jag vill inte och undanflykten - det är påsk och röd dag fungerar ypperligt.
Från och med efter imorrn tills Göteborgsvarvet har jag och V godisförbud. Så jag hoppas på under under tre veckor innan jag kommer hem då jag ska träna som en dåre och inte äta godis så då kanske man borde se något på mig för ja tror chokladen o nötterna förstör mycket...

Tänkergå o lägga mig o läsa en stund till så får jag väl tvinga igång mig själv med praktikuppgiften sen. Tyvärr känns den så svår annars hade jag säkert redan varit färdig.

Men först ska jag göra Äggtoddy - det ENDA jag måste ha på påsken!!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: