Dessidessan

Livet med hjärntumör

Morotslasagne

Kategori: Allmänt


Igår jobbade jag på ordentligt med IAL-uppgiften och blev inte klar men ja lade ned den, kom liksom ingenstans. Har ändå en hel del och trots allt en vecka till på mig. Det dumma är att ju mer tid IAL-uppgiften tar, desto mindre blir det för uppsatsen. Men v. 44 har jag ju inga lektioner alls så den veckan kommer jag ägna helt åt uppsatsen och att plugga till grammatiktentan.

Kom istället iväg till Björn och mös me honom o Tömas :) Vi såg the legion, måste säga att den va helt okej. Fick värma rispåsen konstant dock, dumma mage. Men mysigt o umgås med mina grabbz!! Bestämt att vi ska ha star wars marathon så vi ska nog kunna ses lite mer :)

Kom imorse upp prick klockan 8 och började plugga innan det var dags för grammatiklektion, lunch, översättningslektion och sedan äntligen träningspass. Kändes drygt o inte kunna/våga träna så tog igen det idag med intervallpass. 10min uppvärmning, 6x2min högt tempo med 2min lågt tempo emellan, 5min lugnt tempo, 6x1 högt tempo med 1 min lågt tempo. Hell yeah. :)

Hann hem, klä av mig och sen ringde töisabiti i receptionen och bad om hjälp så fick duscha o sen cykla bort dit. Ordna lite o sen hem o laga mat. Idag har vi lagat morotslasagne. Med mycket ketchup på och mindre lök i nästa gång så blire nog en rätt som återkommer i vårt kök. Tog väldigt lång tid dock... :(



Nu är det onsdag vilket innebär Bonde söker Fru och Greys Anatomy. Ska försöka göra grammatiken för nästa vecka samt översättningen men tror inte ja kommer hinna med både helt och hållet.

Elin kommer förbi imorrn bitti och ska gå igenom frågor på litteraturen med mig. På fredag har vi nämligen seminarie på de fem böcker vi läst. De blir spännande. Skönt o vara av med ett ämne sen och torsdagen därpå följer ju IAL-uppgiften, sen är det bara tre ämnen kvar detta år - uppsats, översättning och grammatik. Shit vad tiden går fort!

Ska ju se hockey imorrn också. Viktors lag spelar mot Diö, deras första hemmamatch för grundserien. Kan bli intressant. Då ska jag hejja på min 23:a :)


Idag på lunchen roade jag mig förresten med att sätta ihop ett lag av mina favoritspelare från alla olika hockeylag. Har för dåligt med backar så redovisar sammansättningen av laget när jag fixat till det ;) (*host* hockeynörd *host*). (V och jag kollade även om de fanns platser kvar till Växjö Lakers mot FBK på lördag, men icke, tråkigt...).


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: