Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mitt liv som stipendiat

Kategori: Allmänt


Mitt liv just nu är ganska tråkigt. Därav de uteblivna inläggen. Det händer inte så mycket just nu, går i tråkiga vanor och bara bidar tiden känns det som......

Men i fredags i förra veckan (25e sep) var det faktiskt älmhultsfest! Massa goa älmhultsmänniskor plus jag och Emil, i princip, strålade samman hos Matte och hade de grymt mysigt för att sedan fortsätta med att dansa sönder Stallarnas dansgolv. När jag är ute med dem mår jag bra för då är vi stor del av kvällen på dansgolvet och där trivs jag omringad av alla mina goa vänner. Shakea fläske mitt och bara glömma allt i hela världen förutom musiken som dunkar sin rytm i min kropp och låter mig släppa loss! Underbart....

Tyvärr verkar det som om min mage, även om jag har en period av att jag knappt har problem alls med den (äter inga piller alls för den just nu - sjukt skönt), inte gillade alkoholen från fredagen så den gav mig feber och kallsvettningar på lördagen så vad som skulle bli en tvådagars suparhelg i det underbara gänget blev en dag sup och den andra på soffan under filt.

Annars i mitt liv händer det väl inte mycket, jag pluggar - grammatik, översättning, läser en bok, grammatik översättning läser en bok, skriver lite på uppsatsen och så gåre runt runt och runt vecka ut och vecka in- försöker träna -har dock besvärats av halsont till och från nu i flera veckor så inte vågat träna klokt och tappar stinget - jobb - jobbar som receptionsansvarig på Olympen vilket innebär att skyddslingarna i receptionen ringer då och då med diverse frågor - städar, handlar, diskar och gosar med Viktor på den tid han får över ifrån hockeyn och plugget.

Älskar min hockeykille men det är lite jobbigt med hans sena träningar (20-22.50, han e hemma tidigast 23.30) och att därmed vara själv minst 3 kvällar i rad plus matchtid är inte det roligaste som finns. Förra helgen var han borta 7h på lördagen och 6,5h på söndagen..... Men mellan oss är allt som vanligt - mr perfect wonderful world typ :) När vi inte småtjaffsar vilket oftast beror på att vi e hungriga :P :P P.s han har kontrakt med Linnéhockey nu :)

Saknar de som åkt iväg på utbyte som gör att min vänskapskrets minskat. Anton sitter inte lika mkt vid datorn längre heller så inte någon att fördriva tiden med på skype.
Saknar vännerna från öjn men framförallt Karin, André, Carro och MB så in i fucking norden!
- Carro kanske kommer hit i november dock och MB kanske kanske kanske i december.

I fredags blev jag riktigt glad jag hittade faktiskt en bh för 99 kr som sitter perfekt :) tihi
Har även köpt sån där klistra på BH så fick en snygg klyfta med de jag har o arbeta med nu då när de var älmhultsfesten - me like :P

Ska försöka komma igång imorrn med löpningen igen och de blir hårdträning ända fram till GBGvarvet 2012 den 12e maj :)

Praktik: Ska vara på Agisra i Köln och har även fått beviljat ett stipendie från Erasmus så får 1500 Euro uppdelat på tre månader när jag har praktiken - awesome. Letar boende för fullt, insett att de e typ dyrt o bo i Köln...

Jonas var här en helg o vi åkte med honom till Lund där han med enorm entusiasm staplade ett pooltak på en släpkärra som jag trodde skulle vara alldeles för liten. Härligt o träffa min bror, som Jonas tog med, och Jonas och att Jonas äntligen fick se vart jag bor, de uppskattade jag.

Nu ska jag iväg och se hockey. Linnéhockey mot Lenhovda, igår vann Linnéhockey mot HA74 så hoppas det håller i sig. Imorrn ska vi till Vida arena här i Växjö och se Växjö Lakers mot Brynäs och hålla på Johan Larsson - the one and best Gotlänning liksom hahaha :P


yours truly
Dessidessan




Kommentarer


Kommentera inlägget här: