Dessidessan

Livet med hjärntumör

Litteraturseminarie

Kategori: Allmänt


Tjosan hallojsan!

Igår såg jag ju hockey med Becca. Tyvärr förlorade Linné hockey (IFLH) mot Diö med 3-6. Jag tycker inte att IFLH var så mycket sämre som siffrorna visar men det saknades en hel del i försvarsspelet och man hittade inte alltid varandra i de luckor som uppstod. Viktor gjorde iaf en assist och jag måste erkänna att Erik, Viktors kompis, var otroligt grym. Aldrig sett honom spela så bra. :)
Det stod om matchen i Smålandsposten idag dessutom :)


Hittar inte riktigt varandra som här när pucken går igenom och förbi allihop.


Sååååå nära mål efteråt..


Sekunden efter ett mål - seg kamera.


Erik tekar!


Idag klev jag upp åtta och läste på lite mer inför litteraturseminariet för Nina med Elin. Det var faktiskt riktigt kul och jag klarade VG. Men tyvärr får jag ju inte VG bara för det. Denna kurs sitter ju ihop med min IAL-del så det beror ännu på hur det går på IAL-delen nästa torsdag vilket betyg jag får. Men jag vet iaf med mig själv att jag klarat ett VG detta år och psykologiskt känns det väldigt skönt.

Kom hem och åkte iväg och handlade med Viktor. Snabbaste handlingen vi någonsin gjort för att vi tempade på eftersom vi skulle hem och tvätta. Kom hem, satte på ugnen och sprang ned med tvätten och åt sedan lunch och såg på Vampire Diaries. :)

Sen var det dags för springpass. Det gick inte så bra dock. Hade ont i vaden redan från början. Samma vad som kännts av under och efter nästan alla mina springpass den senaste veckan. Den känns liksom stum på något sätt. Gör egentligen inte ont men är verkligen stum och inte lika följsam i stegen. Sprang iaf på i hopp om att det skulle gå över men icke så fick vända hem ifrån min milsträcka. Visade sig dock efteråt när jag kom hem och mätte sträckan att jag bara tjänade in 1km på att springa en "närmare" väg hem. Men 9km på 55min känner jag är väldigt bra med en vad som gör ont och sinkar en och man kommer hem och knner sig inte alls trött. Skön känsla!

Har pluggat lite ikväll. Skrivit på IAL-grajen och nämligen en hel sida till. Awesome, så nu har jag mkt mindre o skriva till imorrn, det känns underbart skönt, trodde jag skulle få sitta hela helgen med det. Har ju visat sig att det jag skrivit om de kapitlen som jag inte har inte fick vara med i min sammanfattning utan det skulle vi bara diskutera så det fattades en hel del på mitt IAL-arbete. Men nu tycks det alltså ha lossnat. :)

När Viktor kom hem gjorde vi lite äppelpaj, massa billiga äpplen på Maxi för 9,90kr kg, såg lite Idol - vi bojkottar Idol den fredag som Molly åker ut(!!!) - pratat med underbaraste finaste härligaste Carro som slog en pling.

Nu blire sängen.
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: