Dessidessan

Livet med hjärntumör

Före och efter

Kategori: Allmänt


Haha det där med att kliva upp tidigt är inte riktigt min starka sida. Vi skulle upp klockan halv nio för att äta frukost tidigt i lördags så att V skulle hinna äta lunch också innan han skulle iväg på match. Kom upp strax innan nio trots att klockan ringt sedan 8 och direkt efter frukosten gick vi och lade oss och sov en timme till :P

Jag stack iväg på pass med värdarna. Nåja, pass och pass med värdarna. Det var jag, Ulrika (som jobbade förra året) och tre värdar :P Vi fick värma upp på crossmaskiner för att vi inte sett att passet innan var 1,5 h istället för 1h och sen körde vi snabbt igenom ett muskelpass med Helena. Grymt jobbigt och svårt när jag inte är van att gå på muskelpass. Lastade först på för tungt för att klara en hel låt med biceps och resten av passet hade jag för lite istället :P men träningsvärk fick jag ändå, ajsing.

Kom hem och satte mig med IAL-arbetet, kollade matcher samtidigt, diskade lite och så och blev nästan färdig tills dess att V kom hem ifrån matchen mot Lenhovda som de tyvärr förlorat med 3-1. Han kom dessutom hem med en stor fläskläpp efter att ha fått en crosschecking i ansiktet. Han sa "jag har fått Lasse-läpp". Lasse är min moffa och moffa har lite stor putande gullig läpp så jag började asgarva när han sade så :P



Gjorde lite mat, såg en film och så skulle vi gå o sova, trötta som vi var men låg som vanligt o snackade bort nästan 2h i sängen. :P:P

Söndagen innebar lite längre sovmorgon och städning och vi städade noga. Jag dammade över allt som jag kunde komma på och så drog vi ut spisen och dammsög bakom, lyfte av nederdelen på frysen/kylen och gjorde rent där, bytte fötter (ni vet såna där vita pluppar man sätter under exempelvis bordsben) på byrån och skurade golvet. :)

Under kylen/frysen före och efter.

Det blev även lite plugg och en ny maträtt. Indisk kycklig med persikohalvor, riktigt gott faktiskt. Vi glömde dock jordnötterna som skulle strös ovanpå. Gossip Girl är söndagar för mig nu och sedan åkte jag och hämtade Tömas på stationen och gick med honom till Björn och såg en serie vars namn jag glömt bort men som hade med Sherlock Holmes o göra. Myyys med grabbarna, me love it! Mitt i seriens andra avsnitt flög dock Björn upp och försvann ut ur lägenheten. Jag och Tömas fattade nada men då skulle han tvätta, den tokern. Kl halv elva på kvällen :P
Bra dag iaf!





yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: