Dessidessan

Livet med hjärntumör

Prins

Kategori: Allmänt


Prins, världens underbaraste, finaste islandshäst blev 34 år. En häst jag lärde mig rida på och en häst som alltid funnits i mitt liv eftersom han efter att han gick i pension ifrån ridskolan flyttade hem till mina kusiner. Han var en envis gammal man, ett riktigt busfrö samtidigt som han var lugnet själv. Minns hur länge man förvånades över vilken energi han ännu hade.

Jag minns hur han när han blev kallad för gammal och trött tidigare under samma dag av min moster kastade av mig mitt ute i skogen så att jag fick ett riktigt enormt blåmärke på låret och fick gå hem.. :P

Jag minns när jag hoppade med honom inne i ridhuset på Rävhagen, cirka 7-8 år gammal, och han vägrade hoppa. Min ridlärare och moster Åsa sa att jag lät honom köra med mig :P

Jag kommer sakna dig Prins! Kommer sakna att gå ut och hälsa på dig i hagen hos mina kusiner!
Jag älskar dig, RIP! ♥



yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: