Dessidessan

Livet med hjärntumör

Funny Bunny Days

Kategori: Allmänt


Hann me en riktigt goer timme i solen igår, fredag 6/5, innan jag cyklade in till stan. Det jag behöver inför sommaren är fler shorts, klänningar och en ny bikini (bikini behövs väl egentligen inte men de köper man ju ändå varje år :P). Köpte mina magpiller fort och sedan gick jag lite på jakt efter shorts och klänning.

Jag har sett ett par shorts på Veromoda sen dess att jag och Viktor var på samarkand för jättelänge sedan och jag har inte riktigt kunna släppa dem och har inte velat köpa dem för jag anser att 350 kr för shorts är förbannat dyrt. Så jag tänkte att om jag provar dem kommer de väl bli som med 90% av alla shorts - jag gillar dem inte och då kan jag sluta tänka på dem. Men så blev ju självklart inte fallet. DOH! Jag älskade dem. De var mjuka och sköna och snygga och med fickor och ååååh...



Till slut bestämde jag mig för att satsa på dem. :) Köpte även ett par shorts på Gina Tricot och vet ni vad. Båda två shortsen är i storlek 36. Det kan jag inte minnas att jag någonsin kommit i förut. Min ridrumpa (ridrumpor e lite bastanta för att uttrycka mig milt) och mina breda höfter har alltid gjort storlek 36 omöjligt. Men inte nu nej :)
Köpte även ett par trosor. Har velat ha ett par snygga trosor att ha till mina hängbyxor så nu körde jag på ett par bara för att liksom... :O



Dessa från GT
fast svarta blev det!



Sen kom jag hem, bytte om fort som tusan. Duschade igenom håret Lagade mat - bränd köttfärssås och överkokta makaroner - jättegott! :P Promenerade bort till Björn och förfestade :)
Mitt och Beccas festhumör var dock sådär när killarna satte på massa svenska låtar typ Jimmy Jansson och satt och sjöng :P hahahah, men söta var de :)
Efter att jag och Mikael gått hem och hämtat mitt kårkort som jag glömt hemma så blev det slutligen utgång och massor med dans för min del.
Även en olycka inträffade - några tjejer bestämde sig för att va med i vårt gäng o dansa så de började trycka på oss och fick Louise i balans som ramlade till och smockade till mig rakt över näsan så att jag fick näsblod. Haha :P Har lite smått ont i näsan idag :P





Kort sagt - en bra dag!!



Idag, lördag 7/5, hade jag dock segt att komma upp ur sängen. Ville helst fortsätta sova men icke. Kröp upp ur sängen gjorde iordning frukost och pratade med darling i telefon samtidigt. :)

Satte sedan på mig träningskläder och stack till Olympen för att titta på när Anton, Emil, Totte, Matte m.fl spelade innebandyturnering. Såg två matcher och båda två urartade på slutet och blev mer och mer hockey-inspirerad. För mycket testosteron konstaterade jag och en annan tjej på läktaren. Antons lag vann iaf så stort grattis till honom!!


Efter det körde jag igenom hela kroppen på gymmet. Plågade mina stackars små muskler.

Nu sitter jag här hemma. På spisen står ris och fiskpinnar och själv sitter jag här på stolen iförd mina ridbyxor som jag inte haft på mig sedan 2007 skulle jag tippa. Ska nämligen rida med gänget på Olympen. Ska bli kul som sjutton!!




yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: