Dessidessan

Livet med hjärntumör

Inget roligt inlägg

Kategori: Allmänt


Thursday 28/4
Klev upp halv sju och skrev färdigt min sammanfattning av min artikel. Sandra kom klockan 8 och sedan skrev vi ihop vår sammanfattning. Därefter satt jag halva förmiddagen och försökte ändra min bloggs utseende. Satte fart med o skriva manus på eftermiddagen och på kvällen kom Anton förbi och lyssnade på mig och gav mig tips inför seminarie. Efter det gick vi tillsammans bort till Niklas och käkade våfflor med gänget.

Fridag 29/4

Jag vet faktiskt inte i vilken ände jag ska börja för den här dagen. Jag har faktiskt haft tid o blogga sen i torsdags men jag har valt o inte gjort det för en händelse som tog väldigt hårt på mig under fredagen. Jag är kluven inför om jag ska skriva om det eller om jag ska bara glömma det. Jag tror jag väljer iaf idag att hoppa över den historian. Får se om jag skriver det en annan dag. Vad jag nu kort tänker säga är att den dagens händelseförlopp gjorde mig ledsnare än jag varit på flera år. Jag blev väldigt besviken på mina vänner och hade ingenstans att ta vägen på fredagskvällen så tårarna blev väldigt många och upphörde i princip inte förrän jag somnade.
Seminariet dock gick väldigt bra, långt över förväntan och fick ett samlat betyg för hemtenta, deltagande på seminarierna, opponering samt presenteringen - VG. Skönt!

Lördag 30/4
Utvecklades inte heller särskilt bra. Mådde ännu väldigt dåligt och grät från och till hela tiden - hu vad blödig jag låter men jag kan knappt beskriva hur ont det gjorde i mig. Försökte det mesta för att sluta gråta. Drack varm mjölk, satt i duschen under vattnet och till och med slog sönder en tallrik (som redan var en spricka i och skulle slängas) i ett försök att bli arg istället för att vara ledsen. Senare försöket slöt dock med att jag skar mig i tummen och började gråta för att de rann blod istället.
Gjorde massa nyttiga saker istället. Skickade iväg praktikansökningar och beställde böcker inför uppsatsskrivningen.
Tog dock tag i mig själv på kvällen och antog Viktors kompis, Eriks, erbjudande om att komma bort och hänga med honom och hans kompis Andersson. Vilket jag gjorde.
Skulle vara nykter men de gick utför. Erik hällde upp vin och Tre Apor är ju så fruktansvärt gott så det blev ett antal glas vin.
För o sammanfatta kvällen i ord så blev det såhär - körv, kladdkaka, koskenkorva, hockey, nackenspringning, utedans, nötter, vin och skitsnack plus två norrlänningar... :P
Vi såg alltså ishockey och de var en riktigt sugig match. Dock var de kul att Bastiansen gjorde mål, gillar den spelaren alltså... :O Blev även fest med några i gänget när Erik bjöd in dem på fest.
Blev dock mer gräl med vissa och jag gick hem vid tolv-tiden, lika ledsen som på dagen.
Kom hem och när jag gick och lade mig bankade jag i väggen i en timme för o få grannen o hålla käften. Lyckades dock inte så plingade på halv 2. En kille öppnade dörren och drog snabbt som fan igen den igen när jag sagt "sänk snälla". Och visst sänkte han MEN inte basen så de dunkade ju iaf i hela mitt sovrum som ju är vägg i vägg med hennes lägenhet (idiot som ritat huset, varför la de inte mitt sovrum i andra sidan av lägenheten????). Somnade dock av utmattning men vaknade 03.45 av att musiken var lika hög som förut. Klev upp och plingade på och klagade denna gång på grannen som öppnade dörren. 20 min senare var det tyst, då kunde ju inte jag sova dock när det var ljust ute, fåglarna kvittrade och jag hade börjat tänka igen.
Så blev inte mycket sömn där på natten.

Söndag 1/5

Jag gjorde inte ett dugg på söndagen. Låg på soffan och såg tv hela dagen. Plågades av en enorm huvudvärk. Dock skall en positiv erfarenhet lyftas fram. Jag kan tydligen supa på vin utan att få ont i magen. Visst var jag dålig i magen dagen därpå men jag hade inte ont alls varken när jag drack eller efteråt. YEAH!

Måndag 2/5
Fick veta att universitetsbiblioteket köper in böckerna jag vill ha, trevligt, innebär dock att de kommer ta längre tid att få dem.
Rensade lite här hemma och Mikael kom på besök. Vi redde ut fredagens händelse och även Mikael fick fälla en tår. Slöt med en lång välbehövlig kram.
Såg hockeyn på kvällen och gladdes åt Fasths insats. :)

Tisdag 3/5
Har städat och donat och pratat med mamma i telefon. Sen kom Björn och lyssnade och tog till sig. Gav mig därefter ut på en springrunda i det konstiga vädret. När jag begav mig iväg var det skinande solsken. Efter 3km sprang jag i princip in i en snöstorm. Efter 5km fick jag kavla upp armarna för att det var så varmt igen och sedan halvsnöade det efter 7 igen för att avsluta i solsken. Sjukt konstigt. Blev lite hostig också så har hällt i mig c-vitamin och förkylningstabletter för att undvika förkylning för jag har verkligen inte tid med det just nu.
Anton kom på besök också och jag fick även honom att förstå hur jag känt. Tror inte jag sett Anton lida så mycket förut, se honom så ångerfull, det gjorde ännu mer ont i mig. Men sen pratade vi om massa annat roligt, så som han och jag alltid gör och då kändes det mycket bättre. Gick med mot hans för att jag skulle till biblioteket och avslutade med den härligaste kramen jag någosin fått ifrån honom. Blev tvungen att vända mig om och gå direkt efteråt för ögonen tårades.
Det är helt sjukt hur mycket man kan älska vissa människor hur mycket de än har sårat en.....
Det känns skönt att ha pratat med några i gänget som jag var så ledsen på. Känns som att även om jag ännu är ledsen kan jag nog gå vidare. Kommer dock kännas konstigt att tala med de som ännu inte lyssnat på mig (i nyktert tillstånd) och sagt förlåt.... Men de är så lite tid kvar här med människorna jag älskar så jag har inte tid att vara långsint och bitter.
Nu ska jag ta o se en film och bara lugna ned mig. Jag behöver det. Helst av allt hade jag behövt Viktor. Har saknat honom något så sjukt enormt mycket nu när jag varit ledsen. Inte de att jag hade behövt prata men han hade kunnat hålla om mig så att jag hade slutat gråta och få mig att känna mig älskad nu när jag tvivlat på det i helgen.....


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: