Dessidessan

Livet med hjärntumör

Karlstad

Kategori: Allmänt


Hallåja!

Jag har inte riktigt tid att blogga just nu, har på tok för mycket plugg....

Lite kort vad som hänt iaf:

*Jag pluggar som en dåre varje dag för att förbereda sammanfattning av böckerna eftersom jag inte kommer hinna det sen under de två veckorna (13-24e mars) då projektet med tyskan pågår och jag samtidigt ska ha två gruppseminarier samt föreläsningar och ha tenta två dagar efter att projektländerna åkt hem. Så sitter alltså nu och sammanfattar som en liten hottentott.

*Jag och Viktor har varit lite halvkrassliga en vecka men nu är vi okey igen.

*Var på Salsa i förra måndagen och denna måndagen med. Går med Becca och massa andra folk mellan 21-23 för en jätteduktig instruktör. Något obehagligt hände mig dock i måndags på salsan, en kille försökte plötsligt pussa mig och jag tycker att personen i vanliga fall är rätt så icke tilltalande, med fina ord, så fick panik i princip. Tårarna rann lite hemma i Viktors famn. Vet inte riktigt varför jag blev så illa berörd, men jag tyckte verkligen inte om situationen och sedan fortsätta dansa med honom som om inget hänt, usch!!

*Blev uppringd av Gotlandsresor i förra veckan, har fått jobb. De vet ännu inte om det blir bokningen (troligast) eller receptionen men de ville ha mig i alla fall så det är trevligt :)

* Åkte till Karlstad i lördags eftersom Viktor vunnit en resa dit, hotell samt biljetter till en Färjestad-match på en golftävling. Så milersättning dit, hotell och match betalt. Blev en mysig helg med massor med kärlek :)
Stannade på A6 i Jönköping på vägen hem också och jag hade massa minnen ifrån när jag och mamma brukade vara där när jag var liten och Jonas jobbade i Jönköping. Jag köpte nya vårskor, tygskor med blommor på, aldrig haft förut, men någon gång ska väl vara den första, eyeliner och mascara :)

* Jobbat två pass denna vecka. I måndags och idag i två timmar så tar Anneli mitt pass den 14e då projektländerna är här och jag inte kommer kunna jobba.

* Slagit i huvudet rejält. Har ju en tendens att slå i huvudet i skåpluckor och framförallt skåpluckan i badrummet som jag aldrig stänger och sedan reser mig från toan rakt upp i den... I söndags när jag packade upp våra badrumssaker efter Karlstad reste jag mig upp ifrån hukställning rakt upp i skåpet med världens brak och en flaska ramlade ned i mitt huvud som hade stått ovanpå skåpet. Viktor for upp ifrån soffan och kom och frågade om det gjorde ont och tårarna började spruta på mig för det gjorde något enormt ont. Fick iskudde o hålla emot och tur var väl det för den ena bulan är iaf försvunnen. Den andra har jag idag, tre dagar senare, ännu kvar och är ömt men gör iaf ine jätteont. Klantiga jag, hoppas jag lärt mig den här gången!

* Pluggar, ja jag vet, jag upprepar men det är vad jag gör just nu. Pratade med mamma i telefon igår om att jag är stressad och hon är orolig för att min mage skall bli helt mongo igen, den har varit någorlunda lugn på sistone, så hon sa till mig att jag måste ta bort något att göra så denna vecka blir det inget måste träning, bara om jag har tid över. Då prioriteringen är 1.skola 2. Viktor, eftersom han åker hem nästa måndag och 3. träning och skolan tar upp så enormt mkt tid så får träningen prioriteras in igen när Viktor åkt hem...

* Viktor åker hem som sagt. Jag vet inte vad jag kommer ta mig till. Antingen kommer jag fortsätta plugga som en dåre och knappt sakna honom de första dagarna för allt jag har o göra eller så kommer jag väl knappt kunna plugga för att jag kommer sakna honom så hemskt..... Kommer börja leva på macka och har köpt hem Billys för att jag ska ha någon variation, kommer ju inte ha tid att laga mat lika ofta som vi gör nu. Men värsta är nog att gå o lägga sig själv. Inte ha honom där bredvid. Nu låter det som om vi aldrig kommer ses igen, så är ju inte fallet men vi kommer iaf inte ses på 3 veckor så det känns tungt. Vi blev ju sambo samtidigt som vi blev tillsammans och nu ska vi bli särbo, de känns knas. Älskar honom så, för den som inte hajjat de ;)

Nej, nu får jag fortsätta plugga.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: