Dessidessan

Livet med hjärntumör

Intensive Programme Erasmus

Kategori: Allmänt


Gosh! What a day!

En totalt failad seminarieuppgift och en totalt lyckad.. Jobbigt läge :P

Seminariet imorse för statsvetenskapen gick väl i sig bra men vi upptäckte innan seminariet att vi inte varit tillräckligt inlästa på litteraturen och använde de källkritiska punkterna fel och lämnade alltså in seminarieuppgiften med ett helt fel-formulerat stycke - BIG FAAAAAAIL!! Så de kändes ju skit och pannkaka!

Därefter drog IP igång. Intensive Programme Erasmus 2011. Deltagarländer: Belgium, Poland, Germany, Austria and we SWEDEN! :)

Detta är alltså ett intensiv program med årets tema Immigration som vi i ländergrupperna skall berätta för de andra hur det fungerar i våra länder och sedan skall vi arbete i olika work shop-grupper och allt detta arbete sammanställs till ett arbete som sedan publiceras (fråga mig dock inte hur). Så vi har fullspäckat schema från 9.30 till sena kvällen (samtidigt som min vanliga kurs i statsvetenskap löper-tungt).



Hur som så startade vi ju idag med att presentera Sverige.
Jag var väl en av de få som inte var nervös, (jag som alltid är nervös) förrän jag stod där framme och skulle öppna munnen. Då var slemnivån i munnen enormt hög och kallsvetten började komma fram på ryggen samtidigt som händerna blev iskalla. Men skitsamma, who gives a damn? Så jag ägde och körde på och halvvägs in hade jag kunnat fortsätta prata resten av kvällen. :)



Har ikväll ordnat de sista rättningarna i min del till länderdelarna i arbetet så nu borde jag vara klar!

Snart salsa!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: