Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hej då

Kategori: Allmänt


Jag hatar "hej då"!!

Känns så enormt konstigt, oförklarligt, i princip alla hans saker är borta, knappt ett tecken på att han varit här.. Allt kanske bara var en dröm, han kanske bara var till låns för obetydliga mig. Underbara Viktor. Bara kökssakerna kvar och lite cola i garderoben, inte en endaste glömd strumpa......

Jag bad honom att inte vara ledsen, men själv klarade jag det inte, tårarna började rinna utan att jag kunde kontrollera det.
Det är bara tre veckor, men ändå hela tre veckor och vi som inte varit ifrån varandra mer än två dagar hittills.
Från sambo till särbo, I don't like it!

Det finns positiva saker med en tid ifrån varandra:
1. tid att koncentrera mig på plugget dessa tre veckor med sjukt mycket att göra
2. mer tid över för vännerna utöver plugg och träning
3. bra övning inför min eventuella utlandstermin.

Men de negativa är fan väldigt mycket övervägande: ingen famn att krypa in och det stod ju på mjölkpaketet att man behöver minst 4 kramar och helst 12 kramar per dag för att må bra inombords, ingen brevid mig i sängen, ingen att dela min vardag med, ingen o träna med, ingen o turas om o laga mat/diska/städa/bädda/tvätta med, ingen o duscha med, hålla handen, åka o handla med, se djupt in i ögonen o känna hur älskad man är.

Det kommer bli fruktansvärt tomt utan honom dessa tre veckor...
Man får väl ändå säga att det är tur att jag har så mkt plugg o fylla min vardag med så att det blir lite mindre tomt.

Jag älskar honom. Om det undgått någon så är det dags att förstå det nu och få upp ögonen för den faktan.

Vi har idag myst med sound of music, te och toast, och god kvällsmat med levande ljus på bordet, och bara hållit om varandra samt älskat till tonerna av Johnny Cash.....

Lars Viktor Johansson i mitt hjärta!


Bild ifrån hotellrummet i Karlstad! :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: