Dessidessan

Livet med hjärntumör

GrannjävelN

Kategori: Allmänt


Hu, detta har inte riktigt varit min dag....

Började med att jag äntligen fick sova ut, inte sovit längre än till halv nio på tre veckor, men så insåg jag - oj faaaaan - jag hade ju glömt ställa om klockan så var ju jättesent och jag som skulle hinna med så mkt.....

Upp o äta, sticka till gymmet och så hem igen för o passa tvätt-tiden.

När jag kom dit så var föregående persons saker ännu kvar. Fick vänta jättelänge, misstänkte nästan att personen kunde ha glömt ställa om klockan men efter cirkus 30 min infann sig IDIOTEN. För det är då den dummaste person jag någonsin träffat.
Han kom in ba "sorry I forgot" utan liksom o verka mena de. Jag tyckte att ok men "please get your stuff" då började han bli dum i huvudet.
* tyckte att jag inte behövde bli arg o skrika (höjde rösten för att han ju inte lyssnade) för att han ju bett om ursäkt
- jag bad honom snällt att han skulle ta sina saker för att jag ville kunna låsa
* tyckte att man ska vara snälla mot sina grannar och att han minsann varit snälla mot de som varit sena
- jo, men jag ville komma därifrån,hade annat o göra och jag ville inte att de skulle stå olåst om mina saker - sa "please take your stuff" IGEN.
* ja för att du har ju världens dyraste kläder
- nej kanske inte, men vad fan vet han om de, jag har väl rätt o låsa om mina kläder på min tvätt-tid
* DÅ började han säga att han såg att jag läste en bok o alltså pluggar och att uppenbarligen är mina studier slöseri med tid eftersom jag ändå är en så hemsk person
- DÅÅÅÅÅÅ tog mitt tålamod slut och jag röt åt honom att han nu fick ta o ta sina saker och gå  =han hade alltså under hela denna tiden bara diskuterat med mig och precis öppnat torktumlaren...
* han började mumla om vilken hemsk person jag var....
- bara skakade på huvudet, låtsades läsa och VÄNTADE
- insåg att fan va lång tid det tar o vänder mig mot honom och inser till mitt tålamods frustration att han VIKER KLÄDERNA
- please stop folding, you can fould them in your appartment, I'm waiting here!!!
* jag gör ju så fort jag kan och jag har väl rätt o ta hand om mina kläder
- ja men jag vill som sagt låsa, jag har andra saker o göra och det är min tvätt-tid
* ja men du kan väl låsa då, jag kan komma ut ändå
- ja men jag vill väl inte låsa in dig med mina saker fattar du väl
* jag gör ju så fort jag kan, nu får du sluta vara så elak, du har totalt förstört min söndag
- ja men då är vi kvitt för du har förstört min söndag också...
* killen fortsätter även VIKA sakerna i torkskåpet muttandes"here we go, I am hurrying"
När han efter TIO MINUTER är färdig säger han:
* I'm done now, that wasn't that terrible, was it?
- gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!

- Jag hade kunnat NITA DEN IDIOTEN!!!
Välkommen till Sverige, grannsämja existerar inte om man inte har träffat personen innan och man tar sina grejer och går direkt om någon väntar man viker ta mig fan inte kläderna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om jag träffar personen igen o han nämner något kommer jag nita honom.
Jag har nog aldrig varit så arg i hela mitt liv, jag darrade av ilska och ilskan gick inte över på två timmar, minst!!!



Aa sen iaf så skulle jag till slut gå ut o låsa upp min bil för att Erik skulle ha den o hämta min darling i Oskarshamn. Hade testat o öppna bilen tidigare under dagen -utan problem - men när jag skulle göra det då, redan stressad eftersom jag varit så hungrig att jag ville äta innan jag drog, så gick snörena (min upplåsningsfunktion) AV! så kommer alltså inte in i bilen mer....
Panikringde till Becca säkert 20 ggr innan jag ringde till hennes mammas mobil och frågade om jag fick låna deras bil, som de så underbart snällt gick med på o göra. Becca körde bort o hämtade Erik med bilen som sedan körde hem henne och sedan åkte till Oskars för o plocka upp Viktor....

Sen mitt i alltihop skulle jag egentligen ha behövt o läst en massa inför nästa kurs som börjar imorrn men har knappt hunnit något alls.

Inte min dag.


Men som tur är så kommer snart min älskling!!
3 veckor har vi varit utan varandra och jag kan ju inte säga att det är roligt direkt!


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: