Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hej då Växjö och hej Gotland

Kategori: Allmänt



Mina sista dagar i förra veckan bestod av packande och städande och säga hej då till vännerna. Även om inte all vänskap fungerat problemfritt den sista tiden så var det ändå tungt o säga hej då eftersom framtiden är oviss om vi kommer träffas särskilt mycket mer.
På avfärdsdagen-torsdag - kom Anton bort och sade hej då en stund innan vi gick till Nikki6 och sade hej då där med och sedan fick Anton ta sig ned till bilen innan avfärd o säga hej då igen. Att lämna honom var tungt så in i norden även om som sagt inte allt fungerat och vi inte riktigt ser på vår vänskap på samma sätt så tycker jag ändå om honom något fruktansvärt och mycket av min tillit, mina problem har jag vänt mig till honom för så det var tungt att säga hej då till honom. Ville mest bara slänga in  honom i bilen o ta med honom, bilen var dock vääääääldigt full.. :P


Bilfärden och båtfärden från mitt hem i Växjö gick bra och det var med väldigt blandade känslor som jag körde av båten och lät hjulen rulla på Gotland. Första konstaterandet var att allt är sig likt och alla är ännu idioter i trafiken här på öjn. :P
Möttes av en varm famn hemma.

Åkte ut till familjen i Sanda på fredagen, lassade ur bilen, spelade lite pärk o grillade och myste med Viktor på kvällen..
På lördagen åkte jag med och kollade på foderhäst till min syster i När, spelade pärk med mamma och handlade sedan och mös med darling.
Söndagen bestod av en vistelse hos mummo och moffa i Åminne, ett besök hos kusinerna och morbror i Bäl och gos med Viktor.

I måndags gjorde vi vår första utflykt. Jag och Viktor har bestämt ett sommarprojekt för oss. Vi ska besöka så många stränder vi bara hinner med och skriva om dem i någon bok. Så vårt första besök blev till Blå Lagunen, Valleviken, Furillen och Slite badstrand. Blå Lagunen badade vi, det var lite kallt :P Valleviken var inte längre lika fin som Viktor mindes den och sandstranden var MINIMAL så där gungade vi bara lite. Furillens sandstrand hittade vi inte men Slite erbjöd varmt badvatten, en väldigt tom strand och möjlighet till lite volleyboll på stranden. Det gillade vi!

På tisdagen började jag jobba i receptionen på Visby Hamn Hotell. Jag fick först lite utbildning i vårt bokningssystem HotSoft och fick därefter hjälpa till i receptionen resten av dagen tillsammans med Robban och Josefine.
Idag har jag fått träffa Åsa och även Josefine igen och hjälpt till efter bästa förmåga i receptionen. Vissa saker flyter på nu andra har jag ännu NOLL koll på. Men det känns hyffsat bra iaf. Men sådär att börja kl 7. Det är jag ju inte van vid längre.
Blev dessutom ännu tidigare idag eftersom jag körde Viktor till båten - han spelar en golftävling på fastlandet över dagen.
Efter jobbet idag har jag jagat frissa på stan - behöver klippa mig - men inte hittat någon. Tradigt!

Upp och jobba imorrn och sen spela pärk i Sanda - äntligen!
Jobba på fredag och sedan två dagar ledigt.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: