Dessidessan

Livet med hjärntumör

Stolthet

Kategori: Allmänt


Uppstigning på en SÖNDAG klockan 8, det är omänskligt, det är kaos, det är ovanligt, det är dumt.
Men, gymmet klockan nio, hem, duscha och sedan till biblioteket för att ha arbetsintervju för Gotlandsresor :)
Arbetsintervjun kändes ändå helt okey och Jenny som jag träffade var grymt trevlig. :)

Därefter skulle vi ha grupparbete för tyskan men Daniel dök aldrig upp så jag och Gustaf diskuterade bara igenom lite.

Kom hem och läste lite tidning och såg handbollsmatchen som ju sög apa och plockade sedan upp min darling Mikael, loverboyen(!!), och åkte till Rydaholm för att de derbyt mellan Rydaholm och DIÖ.
Det var en ruggigt spännande match.
Efter första period låg de under med 3-1 men i andra period vände RSK till 5-7 och älskling gjorde 5-6 och 5-7 målen!!! Hans måltorka försvann och han ägde där ute på planen, banan eller va de nu heter.
Men sen i sista halvlek hände inte mkt, som Mikael sa så fick RSK hybris och DIÖ kvitterade 7-7 och det gick till sudden där DIÖ satte den.. suck. Men ruggigt bra match. RSK hade mkt manfall och hade 15 pers med massa skadade som ställde upp ändå mot DIÖs friska lag på 18 spelare.

Men en sån känsla av stolthet har jag aldrig känt förut när den klacken som folket i Rydaholm dragit ihop för att stödja RSK stod och skanderade min älskades namn: "Viktor" "Viktor" "Viktor"!!

Kom hem, dammsugade och mös med darling när han kom hem.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: