Dessidessan

Livet med hjärntumör

Skidor

Kategori: Allmänt

Jag ska inte bli skidproffs, det är ingen dold talang jag har, det är snarare ngt jag inte behärskar. 

Idag har nämligen jag, Vs mamma och bror och V i egen hög person åkt skidor vid VOK-stugan. Första varvet svor jag och var riktigt förbannad på skiten o ville mest bara åka hem, men sen gick de bättre och blev två varv till och sammanlagt 7,5 km så nu e jag stolt.



Vårt absolut första gräl skedde dock i spåret. Drygt. Men någon gång skall vara den första och de tog trots allt nästan fyra månader och efteråt enades vi båda om att vi var löjliga och försonades med en massa pussar ♥
Det blev en avslappnande dusch och sedan middag hos Vs far med god lax o potäter. Men sedan lämnade V mig ensam för att åka och spela innebandy och kom hem med blödande jack under ögonbrynet, min kära älskade klant!

Imorgon bär det åter tillbaka till Växjö där tentaplugg och massa sammanfattande väntar för min del. 

Har en tuff tid framför mig.
Dels ska jag bestämma mig vad sjutton jag ska plugga nästa termin - statsvetenskap eller germanistik (tyska). 
Dels kommer vi (Mikael, Daniel, Elin och Jag) ha riktigt fullt upp den närmaste tiden med demokratins utmaningar och samtidigt vara med på projektet som vi var på i Berlin i förra året som i år är i Växjö. Jag hoppas verkligen att jag kommer klara att läsa dubbla kurser för ämnet på projektet - Immigration - är något som verkligen intresserar mig.

I'm off!
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: