Dessidessan

Livet med hjärntumör

Drömvikt

Kategori: Allmänt


Glömde ju skriva att jag äntligen ligger på min drömvikt.

När jag i fredags gjorde ett Bodytest på wii visade äntligen, äntligen, äntligen vågen på 59.0. WIIE!

Visserligen tror jag det beror på att jag tappat muskelmassa sen jag "slöt" (inte hade tid längre) med träningen i början av december men jag är ändå där. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det igen, det har tagit mig fruktansvärt lång tid att tappa den vikten jag lade på mig när jag jobbade i Österrike och åt fet (och ibland väldigt god mat i form av mkt efterrätter) mat och gick upp till 65 kg. (misstänker att ja kan ha vägt mer nere i Österrike).

Nu skall snart träningen börjas med på riktigt igen.
Onsdag är det dags igen, onsdag efter tentan skall jag börja springa igen.
Vi får se om det blir ute eller inne. Har ju ännu inte fått tid att pröva mina isdubbar och om det går att springa i dem med all denna snön (den smälter förresten nu. Typiskt nog! Nu blir den grå och äcklig av allt salt) och all min vinterutrustning som jag har nu.
Fick ju massa med träningssaker i julklapp - vätskeband, andandes strumpor, underställ, träningshandskar och lånat Vs pulsklocka.
Förberedelsen inför Göteborgsvarvet är på G och jag är taggad till tusen.

MB får bli min coach och min taggare, han som redan sprungit och kan skiten och i förra året fick en förbannat bra tid, han e min idol i löpningen :P Mitt mål är att klara min låtsaspappa Jonas systers tid som jag har för mig låg på 2.30 :O Men ligger jag runt två timmar så vore jag överlycklig!!!

yours truly
Dessidessan



Kommentarer


Kommentera inlägget här: