Dessidessan

Livet med hjärntumör

År 2010 i KORTHET

Kategori: Allmänt

Årets resor: Stuttgart som översättare för mamma och Jonas samt Berlin med IAL-projektet.

Årets smeknamn på mig själv: Sturm och Drang samt Snöflinga - Daniel och Mikael

Årets mesta vän: Mikael

Årets citat: Inge klonk utan klank - Daniel
"Du har karaktär i armen" - Niklas och Mikael

Årets redovisning - Daniels redovisning i tyskan med citatet "Liegt la hier"

Årets nya erfarenheter: Hög kjol, nya nagellacksfärger, sett min första ishockeymatch samt ett antal till efter det, kört traktor.

Årets filmcitat: Kung Fu Panda - Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that is why it is called the present. 

Årets måltid - Nyårsmåltiden med V

Årets skada - min rygg som jag fick ont i och var tvungen att gå till naprapat för efter att ha fått massage i Tyskland.

Året då min säng gick sönder under en förfest!


I år har jag/höjdpunkter
* spelat pärk
* haft två jobb i form av servitrisjobbet på Slite GK och som receptionist på Olympen
* Haft två besök på Gotland av första Nimme och Jojje och sedan Mikael och Daniel
* träffade min älskade kärlek och blev sambo
* Bytt från en 22kvadratmeters till en på 35. 
* Kollat på blixtar ute över havet med MamuSe 
* Allkårsfestivalen/Fredagsfestivalen
* kommit igång och varit flitig med tränandet
* klarade godisförbud
* ridit igen!!
* Varit modell i Malmö på The Studio
*Varit modell för en kväll på Olympen
* tränat som en dåre så att Mikael kallt mig för träningsverk

Sugpunkter
* Allt tungt pluggande allra helst de dryga G:na!!
* Killproblem
* Tråkjobb under sommaren (dock med det positiva att jag träffade älskling genom det)
* förlora i pärken
* Min mage som inte alls velat va med i år och som tydligen inte e något fel och jag troligen har IBS
* Blodprov i armvecket

- Lär ju ha glömt något men det är ju ändå struntsamma - nytt år, nya händelser, nya erfarenheter och nya utmaningar! 
Jag ser fram emot ett år med statsvetenskap, göteborgsvarv, utlandsstudier, pärk och massa kärlek med vänner, familj och Viktor!




Uttryck/citat: Inget klonk utan klank
"Du har karaktär i armen"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: