Dessidessan

Livet med hjärntumör

Carro-helgen

Kategori: Allmänt

Onsdag - min mysdag med tvn men de tycks va den sista på ett tag nu, greys och body of proof tar uppehåll nu :(
Fick tillbaka grammatiktentan på min sista lektion. Det gick väldigt bra måste jag säga. Saknade totalt 15 poäng på hela tentan av 180 poäng varav en hel del poäng var slarvfel - glömt en mening i ett schema man skulle göra, glömt exempel på två frågor som jag skulle gå tillbaka till senare. Så det var najs.

Torsdagen bestod av plugg och lite träning, en intervju med en ev. kommande värd och hockey med Viktor. Vi såg Brynäs mot Växjö, Brynäs vann med 4-2 och Brynäsfansen var helt tokiga :) Mysigt att va med min älskling. Duktiga som vi var städade vi lite när vi kom hem också.

Fredagen innebar tvätt-tid, handla mat, och plugga och sedan pyntade och bakade jag pepparkakor innan ÄNTLIGEN min efterlängtade Carolina Hammartoft kom på besök. Så som jag längtat, det är helt otroligt! Flera månader!
Pratade en del på kvällen och gick sedan o lade oss.

Viktor gick upp för o skriva tenta på lördagsmorgonen och Carro kom in överpigg och försökte få upp en trött Desireé ur sängen så fick gå upp strax innan nio på en lördag, det tog emot lite men hon var så söt så det fick gå :P
Åt frukost och snackade en stund innan vi gick bort till gymmet och svettades lite tillsammans. Träffade Rille och Erik på gymmet så jag snackade en del, jag som alltid försöker undvika att prata på gymmet. Men de var ju goa.

Kom hem och lagade mat tillsammans och åkte sedan alla tre till Grand Samarkand för en shoppingrunda. Jag hittade en jättesöt liten klänning för 79 kronor samt en klänning som jag funderar på att ha på juldagen.

Så handlade vi groggvirke och lite glögg, åkte hem och gjorde tacos, gjorde oss iordning (jag och Carro iaf) och sedan kom Erik och Rille och vi började spela TP.




Hade faktiskt grymt roligt måste jag säga. Bra förfest för att inte riktigt vara förfest. Men jag och Carro lyckades bli lite kalas ändå och drinkarna vi gjorde var faktiskt goda, förutom den som Carro spetsade väldigt mycket till mig och som jag blandade ut ett antal gånger innan den var drickbar.
Louise kom förbi en stund också och hoppade in på Rilles lag så att de helt plötsligt tog hur många pluppar som helst :P


För mig och Carro bar det vidare till Sivans för att dansa med campus-Carro och hennes kompis hela kvällen. DJ:n var kass men vi hade kul ändå. Gick hem strax innan halv två, då var vi nöjda.


Träffade även de andra ute en snabbis och Matte lyckades ta denna fina bild på mig och Anton.

söndagen lyckades Carro sova länge så att även jag fick sovmorgon, tackar gudarna för de :P
Så småningom kom vi till liv, tog en promenad och kollade på omgivningarna samt spelade sedan Uno innan V åkte iväg på sin match och lämnade oss att äta och se på Transformers.



Jag, Carro och Carolina åkte iväg och såg IF Linné Hockey mot HKL Make Believes som de vann med 5-1. Dock var det väl tempomässigt en väldigt långsam match plus att V inte fick spela så mkt eftersom han först blev utvisad 2+10 för checking to the head i andra som jag inte riktigt hängde med på att han gjorde och sedan skadade armen och var borta större delen av tredje period på grund av det.


Viktor som ligger ned när han skadade armen.

När jag och Carro kom hem så skulle vi ordna efterrätt åt oss tills V kom hem, men det hände en liten olycka så den blev lite trasig... ;)
Vi såg iaf färdigt filmen och såg lite Fråga Olle dokumentären och nattade sedan.

måndagen lyckades Carro sova liten stund längre än lördagen också och vi vaknade till ett vitt landskap - snöö! Carro svor en del först men sen lockade jag ut henne på en promenix för att vi var tvungna att handla lite creme fraiche och då njöt av hur fint det var <3


Vi åt mat, spelade lite uno och gick sedan till gymmet. Kom hem och körde lite tp-frågor samt lagade mat igen och sedan var det tyvärr dags för Carro att åka genom halkan och snön till Oskarshamn.

Hade en superhelg med min underbara Carro! Jag hoppas att hon kommer tillbaka snart, älskar henne! <3


yours truly
Dessidessan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: