Dessidessan

Livet med hjärntumör

Födelsedagar

Kategori: Allmänt


På fredagen hemma var vi alla enormt trötta. Jag gick på linskontroll och Viktor besiktade bilen och sedan ägnade vi mkt möda åt att trycka in allt i bilen som skulle med till Växjö innan vi åkte till Sanda och skar massor med potatis, morötter och sallad, städade och förberedde inför att vi (jag, Casper och Viktor) skulle firas av våra familjer.
Kom gjorde: Ove, Marie-Anne, Per, Carolina, Linn, Markus, Elin, Nora, Gunnar, Åsa, Mummo, Moffa, Ulf, Cecilia och Erik.
Det blev stek i ugnen med potäter och mangochutneysås och sedan marängtårta :)
Mys o träffa alla innan avfärd!
På lördagen klev vi upp tidigt och åkte båten till fastelande... Åkte till Växjö och packade ur bilen innan vi stack iväg till Ikea där vi tillbringade ett antal timmar med att ha ångest över vilken säng vi skulle köpa.
Vi kom iaf ut därifrån med en räkning på ca 9000. Då hade vi köpt backar (plastlådor för svenska nissar som inte förstår när jag säger backar), nattduksbord, badrumsskåp, säng (x2), låda till att ha under sängen, bäddmadrass, madrassskydd.
Väl hemma packade vi upp allt och dog till slut i sängen....
Söndagen tillbringade vi med att bära upp allt ifrån förrådet och ordna allt i lägenheten.
Måndagen tillbringade jag 6h på stan med att inhandla lakan, badrumsmatta, massor med mat, nytt träningslinne, LETA efter bh, LETA efter jacka - utan framgång.
Köpte gymkort och såg lite film.
Mitt nya träningslinne och en svettig
Desireé efter ett Zumbapass hemma i vardagsrummet
Idag har älskade älsklingen fyllt år! ♥
Vi har varit en runda på stan och letat mobiler på Media Markt och tagit emot våra sängar som vi monterat, skruvat på ben på och bäddat iordning samt möblerat om lite för att få plats. :)
Ommöblerat
Ätit lite tårta och druckit chailatte sen försvann Viktor iväg på nollning och jag dansade Zumba. Jo men de har jag ju inte skrivit, vi har köpt ett Zumbaspel som vi testade i söndags och asgarvade åt.. :P
Vi försökte sätta upp tvn på väggen med väggen är för tunn så den klarar inte vikten... :(
Har även plockat iordning och bloggat lite som ni ser.
Älskling redo för nollning
Nu ska jag gosa med mitt födelsedagsbarn..!
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: