Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lås in mig bakom lås och bom

Kategori: Allmänt



Detta är ingen bra dag för mig så någon kanske borde låsa in mig i min lägenheten istället för att låta mig gå och grilla!


Började med att jag klev upp tidigt för att jag skulle hinna läsa färdigt ena artikeln och hinna springa två mil hade jag tänkt. Artikeln gick väldigt fort att läsa men inte tillräckligt så kom iväg sent. Bestämde mig för att slå till på 17km.
Sprang med jättebra tempo först o låg före min vanliga tid så det kändes riktigt bra.
Men bara för att de känns bra då ska ju något självklart gå fel - magvärken slog till med full kraft. Och alltså de e svårt o förklara för någon som inte vet hur ont jag har men de känns allvarligt talat som om magen ska frätas sönder inifrån. Det bränner något enormt. Fick alltså börja gå, för springa med det går inte och efter de går över, eller lättar snarare, så är kraften i kroppen totalt utsugen. Benen blir stumma och man blir helt konstig så det blev 7 km löpning och 6 km promenad. Sjukt drygt!

Kom hem, duschade o gjorde mig i ordning för att träffa Sandra och gå igenom artiklarna som vi skulle opponera på. Själva opponeringen gick skit, iaf för min del. Fick höra av läraren att jag var för skarp. Saken är den att jag tycker att alla andra opponeringar varit alldeles för snälla så då framstod jag som extra BAD. Dåliga, onda, negativa Desireé. Men den kritik jag hade tyckte jag ändå var rättfärdigad. Kanske skulle hållit käften bara när de började försvara sig istället för att försvara min ståndpunkt.
Kommenterade på en sak som jag stört mig på - de hade stavat författarens namn fel - och hade det varit ensamt i texten hade jag väl inte brytt mig. Men det var stavfel, insatta ord på fel ställen och extra ord och felformulerade meningar så att inte ens författarens namn blev rätt, blev för min del toppen på isberget så jag valde att kommentera det vilket jag fick skit för.
Men jag står faktiskt fast vid det argumentet. Stavfel är så viktigt annars i såna här texter så nu när vi bara ska skriva 1,5 sida, varför är stavfelen oväsentliga då?

Hur som så menade jag väl inte o vara så hård som jag lät. Pratade med Mikael o han påpekade att jag ju har en tendens att låta mycket hårdare än jag egentligen är så kanske borde påpekat det innan och ska definitivt komma ihåg o säga det innan opponeringen på uppsatsen så det inte blir - hata Desireé-dagen igen...
Fick iaf stöd efter lektionen av en av mina klasskamrater som hållit med mig, så jag var inte helt ute o cyklade iaf. Hade nog rätt i mycket jag sade men skulle tonat ned det lite eftersom alla andra opponeringsgrupper bara sagt: jo men bra jobbat! Typ! Läraren tog upp en av mina kritikpunkter...

Kom hem iaf och skulle göra marinad till köttbiten ja ska grilla och skulle värma på marinaden lite så att den skulle bli lättare o breda ut på köttbiten iom honungen, bara de att den fick för länge i mikron så fick ta ut glaset med grytvante och marinaden var en stelnad klump i glaset. Förvånad att inte glaset sprack, men de kanske ännu sker..... :O

Så efter detta börjar ja överväga om ja inte borde låsa in mig med plugget och stanna hemma...! Så jag inte orsakar mer skada idag!
Utmanar dock ödet! :)


Jo, Awesome nyhet! Älskling har blivit uttagen till att spela Island Games med golfen. Så otroligt stolt över honom min underbara golfspelare! ♥

Nu får jag ta o läsa lite inför mitt seminarie. Känner värsta pressen nu på att vi gör ett bra jobb.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer

  • sophia säger:

    jo men kom hit och grilla och var hård mot oss, björn och niklas behöver lite uppfostran ;)

    2011-04-26 | 16:51:37
  • Dessidessan säger:

    Haha härligt Sophia. En skön kommentar mitt i allt, de behövde jag! Ses snart! <3

    2011-04-26 | 17:01:36

Kommentera inlägget här: