Dessidessan

Livet med hjärntumör

Week of Love

Kategori: Allmänt


Lång tid sen uppdatering igen.. Skyller på att jag vart med Viktor o inte haft tid ;)


Hemtentan gick sådär. Har inte fått något betyg än o de lär dröja men ja kände mig alldeles mör i huvudet när jag skickade in den så de kändes inte alls bra. Vågar inte ens läsa den nu.. Känner mig inte alls nöjd, men orkar inte riktigt bry mig heller. Lite skoltrötter?! Japp!

Drog mig ut på en träningsrunda efter hemtentan på onsdagen 13/4 med Viktor. Intervall och överkroppsträning på gymmet. Han orkar ännu mer än mig gaaah! :P
Därefter blev de DOTA-spelande hos Björn me gänget.. :)

Torsdagen 14/4 blev en lugn och mysig dag hand i hand med min älskling på Samarkand.
Målet var att köpa nya skor för oss båda och de klarade vi. Om än med stor ångest för min del när jag till slut bestämde mig för ett par träningsskor som kostade 1600kr.... :O
Vi åt även mat på samarkand, gott med wok o kycklig o ris o nudlar o sånt - buffé :)
Letade även förgäves efter någon blommig klänning men hittade ingen sån som jag vill ha.
Kvällen bestod av massa mys och hockey. Älskling blev väldigt glad när Färjestad tog guld och till o med jag blev lite sentimental.

Fredagen 15/4 försvann i ett nafs i och med träning och lite doning och grillning med vännerna. Min och Viktors mat ägde - potatisgratäng, TexMexstek, mammas Mangochutneydressing och banan med choklad i! Mumma!
Spelade även lite pärk, snacka om att handen värker första slagen men när man slagit så mycket att man inte riktigt känner handen längre, de e då man börjar träffa :P

lördagen 16/4 åkte vi Gocart med Olympens receptionsgäng. Vi var 13st som åkte Viktor vann och jag tror jag var 6a med min tid. Aldrig åkt förut, snacka om adrenalinkick. Efter första omgången ville jag nästan gå o spy, efter andra ville jag åka mer och efter tredje ville jag bara ha vatten och mådde illa.
Insåg ju tredje omgången också att krocka var väldigt roligt och vi hade oturen i vårt gäng att vi var några som var väldigt jämna som slutligen samlades i en klump så vi var 4st som krockade en hel del :P
Resten av dagen tillbringade jag i min älsklings famn! Åt våfflor och jordgubbar och gosade. Såg 10 orsakar att hata dig, en av mina absoluta favoritfilmer och de kändes som om älskling gillade den med.

Världens finaste vän Karin fyllde år på lördagen också, stort grattis till henne!

söndagen 17/4 tog vi oss ut på en inlinestur något som jag nu ångrar enormt. Jag kände väl efter ett tag att de gjorde lite ont på insidan av fötterna men inte trodde jag att de skulle bli så allvarligt som de blev. En sönderskavd insida där såret är större än en en femkrona, öppet sår ena halvan och andra halvan är en trasig blåsa. Andra foten var svullen och gjorde ont men hade inte hunnit gå hål på.
Vi myste iaf resten av dagen sen, vet ju inte när vi ses nästa gång.. Känns lite tungt, men försöker att inte tänka på de. Jobbigt o säga hej då och sen gå upp till en tom lägenhet och sätta sig o plugga. USCH!

Måndagen 18/4 innebar plugg på förmiddagen, seminarie och sedan massa donande. Skickade iväg praktikansökningar till tre ställen, försökte putsa fönstren, tvättade bh-ar, pratade med pappa, tvättade m.m Blev även en intervalltur och överkroppsträning på gymmet innan jag kom hem duschade, åt, pratade med älskling och begav mig iväg till sista salsalektionen. Hade riktigt kul på salsan, var nog den roligaste gången. Fick höra att jag hade söta strumpor eftersom de gjorde ont o ha skor på och jag därför dansade i bara strumpor. Fick dessutom höra av en av killarna att jag var den bästa tjejen där på salsan. Visst tar jag de som en komplimang men alla dansar olika med alla så det är svårt att säga att någon är bättre än någon annan. Men en bra kväll blev det iaf!

Idag, tisdag 19/4 har jag suttit ute och läst en stund i shorts och linne, men blåste lite för kallt för att de skulle va skönt. Fryser sönder min fot här inne, har strumpan på halva foten för att såret vätskar sig, måste ta mig till apoteket för att köpa något att sätta över såret. Läst lite artiklar, kollat lite på kurser till i höst och hittade en kurs om kost som jag lade till i min ansökning.
Har dessutom blivit deprimerad. Fick ett svar av en praktikplats imorse. De kunde inte ta emot mig mer än på de redan förbestämda tiderna vilka inte alls passar för mig (1:a januari-31mars eller 1a april till sista juni). De med mest pengar men de jag minst ville ha så tänkte, de gör inte så mycket.
Kort därpå kom dock ett nej ifrån det stället jag ville allra helst. De ska flytta hela sin organisation så de kan inte planera så långt fram, men jag kunde höra av mig i slutet av året om jag ännu var intresserad. DOH!
Så väntar bara på tredje svaret så får jag sätta mig och söka fler ställen sen.....

Imorrn kommer de o installerar elmätare i min lägenhet så fått min hyra sänkt med 221 kr. De känns nice o se på hyran att jag bara betalar 3955 för en tvåa. Men får väl se hur mkt elen går på....

Nu ska jag ta mig bort till apoteket.

Ha de gutt!
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: