Dessidessan

Livet med hjärntumör

Grodan fick en puss

Kategori: Allmänt

I torsdags sov vi länge och sedan blev det lite plugg för min del innan jag skulle till bok-seminariet av boken Om friheten.
Seminariet gick typ jättebra och jag var nöjd :)

Efter det såg vi på tv en stund och strax innan halv fyra gick vi till doktorn. Jag skulle snacka med Farbror Doktorn om min mage så nu ska jag lämna blodprov ifrån armvecket - PANIK - tål inte de. Slapp göra det på torsdagen dock för blodväskan hade redan åkt iväg för analys. Får gå dit imorgon (måndag) istället.
Handlade efter det och hann inte mer än packa upp matvarorna innan vi skulle åka till stan. Skjutsade Anton o Matte till stationen. Världens underbaraste Anton fyllde ju år! ♥
Jag och Viktor kollade på en lägenhet som han hade ringt på. En jättefin etta i stan för 3,6.. JÄTTEFIN! Bara hoppas att hyresbostäder godkänner honom som andrahandshyrare så har han lägenhet mellan från första november till sista april- nice!

Efter det hade vi en riktig myskväll med chips och dippa och vi köpte även pizza och såg film, jättemysig kväll!



Fredagen blev det plugg på förmiddagen, gym med Björn, plugg på em och kvällen och sedan gick jag till Björn för o festa. Viktor kom senare och jag fick äntligen träffa min underbaraste Becca där! Hon är grym och fi sjutton vad jag saknat henne. Hade väldigt roligt hos Björn eftersom jag fick dricka upp en hel champagne-flaska själv - Viktor och jag skulle egentligen dela men han dissade mig på den.. :P Så blev lite mycket :P Viktor hängde inte med ut men jag och Becca hade askul med framförallt Simon och Pontus på dansgolvet :)
På hemvägen efter krogen blev det ett samtal till Keso och så hittade jag en söt liten groda som fick sig en puss :)
Tyvärr inga bilder för kameran råkade åka med Anton hem till Älmhult :P



Mådde inte kanoners på lördagen. Huvudvärk och allmänt seg. Viktor hade träning så fick sova ganska länge men elva var de bara o stiga upp för då kunde jag inte sova längre. Blev lite fil och vampire diaries och sedan pizza med Viktor, de som blivit över. Sedan lurade han iväg mig på marknad i stan. Jag lyckades köpa en te-påse innan de stängde och så mös vi en stund på stan innan vi fick problem med o bestämma mat och slutligen åkte till Lidl och Citygross.. :)
När vi kom hem blev det lax, hollandaisesås, potatis och rivna morötter, chips, dippa, morotskaka och massa juice samt filmerna Fame (som jag fullkomligt älskade) och Prince of Persia (som även den var riktigt bra).. :)
Mysig kväll med mysig man helt enkelt!

http://www.aceshowbiz.com/images/still/fame_poster03.jpg http://www.comingsoon.net/gallery/20447/Prince_of_Persia:_The_Sands_of_Time_13.jpg



Idag har vi inte gjort så mycket. Städat, gjort scones och gjort ris med korvstroganoff. Viktor spelar träningsmatch med Rydaholm (som han vill spela med) mot Lenhovda (som han provspelade för) i Lenhovda. Jag fick inte tag i ngn som ville gå med mig och titta så får tid för att plugga här hemma men riktigt nyfiken på hur det kommer gå för honom :) Vilket jag återkommer med! :)

yours truly
Dessidessan

P.s vi äter på tok för mkt gott och på tok för mkt!! Inte bra :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: