Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hörrni-läraren

Kategori: Allmänt


Stadiga planer, mkt i görningen, massa nya recept, massa planer, massa mys, massa plugg, massa träning...

I måndags bidde de plugg, stuvade makaroner och fläsk (underbart gott) och jobb på kvällen samt träning efter det.
Me and honey hade dessutom två månader tillsammans så vi gosade en hel del och honey hade med sig ostkaka hem efter träningen så blev gott också :)
Jo, min arm var helt mongo också. På söndagsnatten fick jag plötsligt jätteont inuti armbågen, kunde knappt räta ut armen och de brände, sved och gjorde förbannat ont. Störtlipade och Viktor var jätteorolig men kylde med is och till slut, efter en timme, kändes de tillräckligt okey för att gå o lägga mig igen. Under måndagen var hela armen väldigt om men de gick över till slut.

Tisdagen blev mer plugg och då hade vi första lektionen i förvaltning med hum en lärare som känns som en lågstadielärare, som säger hörrni konstant och som jag samlade en del citat ifrån "Passa på och njut av studierna för det är det roligaste ni kommer att göra, ni kommer se att livet efter studierna är ganska torftigt" "Nej nu går vi vidare till lite abstrakt tänkande, orkar inte med mer elände" "CSN's telefonsvarare är en närbyråkrat" m.fl.
Blev varma mackor till kvällsmat och så blev de mys till en Långben-film.
Vi skulle gå o lägga oss tidigt och lade oss i sängen 21.23 men först läste vi och sedan gosade vi och pratade och släckte väl lampan halv två :P så de kan gå :P
Jo, vi kokade plommonsoppa också som blev totally awesomigt god :)


Onsdag, lektion med kära "hörrni-läraren" och därefter en stunds plugg i biblioteket och ett snack med Thomas angående utlandsstudier. Verkligen svårt för vet inte alls vart ja ska åka. De i kursiv e mest intressanta....

1. Till något Universitet i Nordrhein-Westfalen (Köln, Bonn, Duisburg-Essen, Bochum, Münster)
+ Nära till Karola och mina vänner i Soest och gillar verkligen naturen i Nordrhein-Westfalen
- Varit i de landskapet
- Ingen dialekt, nollställd högtyska

2. Universitet i mitten av landet (Kassel i Hessen)
+ Vet inget om mitten av landet
- samma sak

3. Södra (Konstanz vid Bodensee, Zürich i Schweiz)
+ Konstanz vid Bodensee är så sjukt vacker, älskade ju Lindaus miljö och detta är på andra sidan av Bodensee
+ gammal fin stad i Konstanz
+ Zürich är en stor stad =utmaning
+ Zürich har massor med dialekter
- låååångt bort
- Varit vid Bodensee, dock ej i Schweiz
- Stor stad- Zürich, läskigt

4. Östra (Leipzig, Passau)
+ Något heeeelt nytt
+ Gräns till Polen och Österrike och har då möjlighet att åka till två länder och se mig om
- Vet inget om stället

5. Norr (Hamburg, Kiel), egentligen bara sugen på Norr för att de e nära om ngn ska hälsa på och för att ja har band till Östersjön som Gotlänning och då känns de mer hemma med havet nära...

--- SVÅÅÅÅÅRT---
Kollat på vart mina praktikplatser som jag är intresserad av ligger också - Köln, Berlin, Berlin/Tübingen.


Sedan blev de lite mys med Viktor och en tuppelur på grund av den lilla sömnen på kvällen innan. Muskel/konditionspass som gjorde mig helt slut och lyckades tyvärr bråka med mina knän. Kom hem, såg Glee, åt mat, duscha, plugga, mysa, SNARK!

Toooorsdag-idag- skola först då, sen lite påfyllning av magen, två timmar på gymmet med V och sedan maaaat, då var vi vrålhungriga och nu tvättar vi. Torktummlaren är trasig så allt hänger överallt i lägenheten på alla garderobsdörrare och dörrar :P  Kan tänka mig att de blir lite plugg, en film och så kakaosoppa såklart :)

Citat ifrån dagens lektion där idioten som aldrig kan hålla käften gjorde bort sig:
Läraren: "Vilken var den vara som man tyckte att den offentliga sektorn skulle skapa till oss i förra året?"
idiot: "mat"
smart: "vaccin".


over n' out
yours truly
Dessidessan



Kommentarer

  • Tilde säger:

    Har blivit lite kär i Tyskland nu senaste gångerna jag varit där. Lübeck är ju fantastiskt, Bremen också. Berlin var jag inte jätteförtjust i, men däremot Pfalz (i södra Tyskland vid Rehndalen) var helt underbart. Tror du kommer få det super var du än hamnar, det är ett trevligt land :) Hoppas på att komma iväg på julmarknad i Rostock nu framöver.

    2010-11-12 | 18:44:10
    Bloggadress: http://fredstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här: