Dessidessan

Livet med hjärntumör

Motionering på hööög nivå!

Kategori: Allmänt


Snacka om att vara övermodiga när vi idag gav oss ut för att vi tänkte SPRINGA sträckan som Elin visade mig för någon månad sen då vi cyklade.
Nämnas ska att jag inte sprungit utomhus sedan dess, hatar Växjövädret som e grått o trist och mkt bebisregn som Sara skulle kallat det.

Men glada i hågen gav vi oss ut och när vi äntligen hittat mellan alla svängar i bostadsområdena så började vi jogga. 20min senare var jag helt död efter en backe. Så det blev till att gå/småjogga/gå/gå/gå/skutta/lunka fram runt den gigantiska sjön och hem till lägenheten igen.

Marken var frusen och gräset var vitt av frost och hans mössa och mitt pannband blev frost på på grund av svetten..
Hade strumpor, leggings, träningsbyxor, benvärmare, trosor, sport-topp, linne som avdunstar svett, ett linne till, en dragkedjeströja och min joggingjacka plus pannband och vantar och skor och frös ändå som en gnu. Men höll ändå ett bra tempo.

Trots det braiga tempot var vi hemma 2 TIMMAR och 13 MINUTER senare och helt sönderfrusen!
Blev strecht, dusch, hamburgare o sedan skulle jag läsa lite o plugga lite men somnade i älsklings famn istället och där låg vi på den utbäddade soffan och snarkade i kapp. Vart heeelt slut i benen hela kvällen och helt tung i kroppen så har inte blivit mkt plugg.

Blev soppa till kvällsmat och sen kom älskling på den geniala idén att vi skulle se en film o mysa lite och jo de gjorde vi, bara de att filmen var inte en film i min smak så jag blev sugen på att plugga :P hahahaha Nu tycker jag definitivt att älskling får ha sin smak på film men jag vill inte se Yrrol som han satte igång, den kan han se om han vill va snäll och få mig att plugga ;)
Sorry honey, älskar dig väldigt mkt men inte Yrrol ;)


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: