Dessidessan

Livet med hjärntumör

El Helg de la Helgs

Kategori: Allmänt


Fredag blev en händelserik dag.
Mådde inte bra på morgonen, hade riktigt ont i öronen när jag vaknade o hade inte alls sovit bra. Men pallrade mig upp och gick på halva arbetsmarknadsdagen. Men just det gav mig inte mkt förutom att ja blev mer sugen på att plugga i Zürich...

Kom hem åt och sedan kom Anton på besök. Hade bett länge om att vi skulle umgås bara han och jag igen och äntligen lyckades vi tajma. Blev en hel del skratt, prat och massor med Wii. Så underbart avslappnande att vara med en sån härlig vän och bara njuta av gott sällskap :) Hoppas de händer igen snart :) Anton- Du e för jävla go, okey? ;)

Efter att jag kört hem Anton åkte jag till Erik, Viktors lagkamrat som hade födelsedag på lördagen o därför bjöd på fest. Träffade massor med härliga killar ifrån Viktors lag och hade ett antal intressanta snack :) Riktigt härliga killar, skönt o veta att min älskling har lite kloka människor i laget.




Uppstigning kl 09.00 på lördagsmorgonen efter att älskling kommit hem klockan fyra miss i nassen. Åkte och såg kusinerna spela fotboll i Tipshallen. Såg två matcher, pratade massa. Åkte hem och åt och sov middag och såg sedan en match till innan vi begav oss till Alvesta. Var riktigt mys o träffa kusinerna o moster igen o längtar till Jul när ja får träffa dem igen!

Väl i Alvesta såg vi Värnamo Tigers spela mot Alvesta. Önskar att Viktor spelade en division högre, var mkt coolare inledning och massa mer events som hände då, visserligen gratis inträde så kan bero på det men iaf. Vi var med i en puckkastartävling där man ska kasta in en puck på planen o komma så nära mitten som möjligt och på andra plats kom puck nr. 333 - VIKTORS!! Så vi fick ett presentkort på 200kr till någon Hockeybutik i Tingsryd så då får vi anledning att åka till en ny stad. :)

Kom hem efter det och gjorde hasselbackspotatis, bea, Cafe de Paris-sås och varsin god kotlett och softade med Big Momma på tvn innan vi drog bort till Anton och hälsade en stund och hälsade jättekort på hos Daniel men jag ville snabbt hem ifrån Daniels, min arm värkte.
Armen som jag för exakt en vecka sedan fick ont i har inte gett med sig, det värker ännu till och från och i växlande styrka så vi såg lite film och gick sedan o lade oss.



Steg upp tidigt igen på söndagsmorronen och såg ytterligare två matcher som kusinerna spelade. Sedan handlade vi, lagade fiskpinnar och bulgur och så åkte V iväg på match mot Lenhovda medan jag pluggade.

V kom sedan hem och berättade att de förlorat med 7-6 efter förlängning. Men de fick alltså 1p och är alltså inte nollade längre och måste ändå spelat relativt bra för att få in 6 mål vilket är typ så många mål de gjort hittills :)

Blev mys på kvällen med macka, oboy och gråpäron :)

- Sammanfattningsvis en förbannat mysig och härlig kväll med mycket äventyr!


Idag, måndag, har jag läst massa i böcker, pluggat alltså sen har vi varit på gymmet och jag har bestämt mig för o lägga om min träning lite, iaf fram till jul, för att se vad de ger för resultat och om jag då kanske kan få ned min vikt och nu har V åkt på träning och jag ska plugga lite igen :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: