Dessidessan

Livet med hjärntumör

Dejt

Kategori: Allmänt

Satt hela morgonen och ordnade med office... Mitt har ju tydligen blivit ogiltigt på något vis så nu har jag köpt ett officepaket till studentpris... 670kr tror jag det blev, men nu har jag iaf skiten och kommer inte behöva köpa det igen eller låna av mamma så nu ska de gå.. :)
Men det gick hela förmiddagen åt till..

Kollade in arbetsmarknadsdagen och snodde lite pennor och sedan hade jag dejt med Elizabeth på Tufvan - pluggdejt. Vi åt lite mat och sen gick vi igenom böckerna, måste läsa Urteil igen och slutet på Kleider machen Leute det är de jag har sämst koll på...
Vi pratade om en hel del annat också, riktigt härligt att prata med en tjej och umgås så med en tjej igen och jag hoppas innerligt att vi kan fortsätta umgås tillsammans. Hon är förbannat härlig den tjejen! Vi ska iaf ses i nästa vecka också, hon har erbjudit sig att hjälpa mig med diktanalyserna inför tentan... Därmed försvann en hel del press och ångest...! Skönt!

Vi kollade in hennes nya lägenhet utifrån, tror den kan vara riktigt riktigt mysig.
Hämtade böcker på Statoil, tittade införbi Daniel och kollade in hans nya lägenhet och så har jag ätit mat och pustat en stund innan jag nu blir tvungen o plugga...
Det roliga är ju att jag vill plugga. Jag vill plugga litt och kult-historia för även om det är tungt så är det iaf intressant och lite småroligt och det jag vill prioritera. Jag vet exakt hur jag ska lägga upp arbetet, vad som ska göras, skrivas och läsas.. Men får jag jobba med det eller? Nej, jag måste skriva färdigt IAL så att jag är av med den skiten och vet vad jag kan lyfta fram för kortfakta till powerpointen som jag ska jobba med tillsammans med grabbarna imorrn..
Drygt att man vill plugga men inte det man måste plugga.... BLÄ!


Igårkväll gick jag och åt med Niklas, Mikael och Björn på Subway. Aldrig ätit där förut och det var väl inget o hänga i julgranen (tänkte skriva hiss i julgranen men så kom jag på att de heter hänga i julgranen och hissa i flaggstången) direkt...
Därefter gick vi hem till Frida som bor i en förbannat fin lägenhet. Det finns en sådan lägenhet ute och den e så satans fin måste jag säga men det ingår inte bredband och det är 12-månaders hyra.. så det är ju lite drygt.. Annars hade jag definitivt sökt en sådan lägenhet.
Vi åt iaf äppelpaj hos Frida och så spelade vi en version av Trivial Pursuit som heter tjejerna mot killarna.. De andra totalt ägde upp mig men sen fick de ju massor av frågor jag kunde medan jag själv fick modefrågor och litteraturfrågor hela tiden och njae de e väl inte min expertis direkt...
Blev ett långt (dubbel)avsnitt av Blood Ties också.. Har ju upptäckt att jag och Frida har en hel del serier gemensamt och vissa böcker - eller det är väl vampyrintresset som är gemensamt. (och nej, jag började inte interessera mig för vampyrer bara för Twilight utan var intresserad av de redan innan)
Pappa ringde en stund igår också så nu e jag lite uppdaterad på hans läge i storstaden också... :)



Förbannade jävla plugg...
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: